י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
יוגשו כתבי אישום פליליים

הדיון הסתיים ורה"מ בנט הכריע: הקשחה משמעותית של האכיפה

לפני זמן קצר הסתיים דיון מיוחד של ראש הממשלה עם גורמי המקצוע על בלימת ההתפרצות המחודשת של זן הדלתא בישראל | בסיכום ישיבת הקבינט הוחלט על הגברת האכיפה וכן על ייעול תהליכי האכיפה | "יישום ההנחיות בשטח הוא מרכיב קריטי בניהול המגפה" | כל הפרטים

הדיון הסתיים ורה"מ בנט הכריע: הקשחה משמעותית של האכיפה
נפתלי בנט צילום: Noam Revkin Fenton/FLASH90

ראש הממשלה, נפתלי בנט, כינס היום (ראשון - ט' באב), דיון בנושא הגברת האכיפה להנחיות הקורונה, בהשתתפות שר הבריאות, השר לביטחון פנים, מפכ"ל המשטרה, היועץ המשפטי לממשלה, וגורמי מקצוע נוספים.

בהמשך להחלטת הקבינט המוקדמת כי כלל היבטי האכיפה ירוכזו ע"י משרד לביטחון פנים, הציג המשרד לרה"מ בנט תכנית מקיפה לתכלול המאמץ הלאומי של אכיפת תקנות הקורונה. התכנית משלבת אמצעים טכנולוגיים ופעולות אכיפה בשטח שיבוצעו ע"י שוטרי משטרת ישראל ופקחים עירוניים.

לפי הנחיות ראש הממשלה יוגשו כתבי אישום פליליים ומיצוי הדין נגד חולי קורונה מאומתים המפרים בידוד ביודעין ומסכנים את בריאות הציבור. עוד הנחה רה"מ בנט כי יושם דגש על הגדרת אירועים ושמחות, בדגש על חתונות, כמשימה עליונה לאכיפה, לאור פוטנציאל ההדבקה הטמון באירועים אלו.

בנוסף הוחלט בדיון על שימוש בכלים טכנולוגיים לאכיפת הבידוד: רה"מ הנחה את היועץ המשפטי לממשלה ומשרד הבט"פ להסדיר את ההיבט המשפטי של הפעלת אמצעי האכיפה הטכנולוגיים, בהם מערכת 'הסכמון' שמסייעת באכיפה על מבודדים.

עוד הוחלט בקבינט על ייעול הליכי האכיפה, בדגש על קיצור פער הזמנים בין הטלת הקנס על מפרי ההנחיות לבין מימושו בפועל. סוכם כי המשרד לביטחון פנים יקיים עבודת מטה בנושא.

ראש הממשלה, נפתלי בנט אמר בתום הדיון: "מטרתנו היא לקבוע הנחיות הגיוניות, לצד אכיפה אגריסיבית ויעילה כנגד המפרים. מי שמפר את ההנחיות מסכן את בריאותו ואת שאר אזרחי ישראל. לא נאפשר זאת. מוטציית הדלתא מזנקת בכל העולם. יישום ההנחיות בשטח הוא מרכיב קריטי בניהול המגפה כדי לנצח את המוטציה".

בתוך כך, משרד הבריאות מעדכן הבוקר (ראשון): 430 חולי קורונה נוספים אובחנו בישראל במהלך היממה האחרונה, בכך עלה מספר החולים מתחילת התפרצות הנגיף בארץ ל-851,142. על פי הנתונים, במהלך היממה האחרונה בוצעו 29,475 בדיקות לחשודים כחולי קורונה.

מספר החולים הפעילים זינק אף הוא ועומד על 6,622 חולים, ומספר המונשמים עומד כעת על 16 חולים הזקוקים למכונת הנשמה מתוך 63 חולים במצב קשה המאושפזים בבתי החולים. שני חולים נפטרו ביממה האחרונה ומספר הנפטרים נקבע הבוקר על 6,448.

שיעור התוצאות החיוביות מסך הבדיקות הכולל עלה ל-1.47%. בתוך כך, מאז החל מבצע החיסונים בישראל, עד כה התחסנו לנגיף הקורונה 5,742,289 בני אדם. מתוכם, 5,225,831 בני אדם התחסנו במנה השנייה.
קורונה אכיפה נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד