כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
זו הסיבה

מנה שלישית למדוכאי חיסון? משרד הבריאות החריג את חולי הסרטן

קרוב ל-90% מהחולים אשר טופלו בכימותרפיה פיתחו נוגדנים בעקבות מתן החיסון ורמת הנוגדנים נשארת גבוהה גם כמה חודשים לאחר מתן החיסון, זוהי תגובה הדומה לאוכלוסייה הכללית "ההמלצה בשלב זה היא שלא לחסן או לבדוק נוגדים לחולים אלה" מבהירים במשרד הבריאות

מנה שלישית למדוכאי חיסון? משרד הבריאות החריג את חולי הסרטן
חיסון, אילוסטרציה צילום: pixabay

בצל הדאגה סביב מערך החיסונים שנתקע, והותנע שוב בדקה האחרונה. פרסמו היום (ראשון) במשרד הבריאות את מדיניות הענקת מנת החיסון השלישית למדוכאי החיסון.

בראשית ההודעה של משרד הבריאות נאמר כי נדונות התוויות למנה שלישית לקבוצות נוספות ומשרד הבריאות אוסף מידע לגביהן. בנוסף הבהירו קברניטי הבריאות במדינה במכתב שמוען לכלל הרופאים מנהלי האגפים בבתי החולים ובקופות החולים כי: קרוב ל-90% מהחולים אשר טופלו בכימותרפיה פיתחו נוגדנים בעקבות מתן החיסון ורמת הנוגדנים נשארת גבוהה גם כמה חודשים לאחר מתן החיסון, זוהי תגובה הדומה לאוכלוסייה הכללית.

עוד נאמר במכתב: יתרה מזו לחיסון עלולות להיות תופעות לוואי בחולים אלה, דוגמת הגדלת בלוטת לימפה או הפרעה בתפקודי כבד אשר עלולים להשפיע על מהלך הטיפול האונקולוגי. לאור זאת ההמלצה בשלב זה היא שלא לחסן או לבדוק נוגדים לחולים אלה.

מוקדם יותר היום דיווח משרד הבריאות כי מאז החל מבצע החיסונים בישראל, עד כה התחסנו לנגיף הקורונה 5,742,289 בני אדם. מתוכם, 5,225,831 בני אדם התחסנו במנה השנייה.

למרות נתוני מערך החיסונים המועדים 430 חולי קורונה נוספים אובחנו בישראל במהלך היממה האחרונה, בכך עלה מספר החולים מתחילת התפרצות הנגיף בארץ ל-851,142. על פי הנתונים, במהלך היממה האחרונה בוצעו 29,475 בדיקות לחשודים כחולי קורונה.

מספר החולים הפעילים זינק אף הוא ועומד על 6,622 חולים, ומספר המונשמים עומד כעת על 16 חולים הזקוקים למכונת הנשמה מתוך 63 חולים במצב קשה המאושפזים בבתי החולים. שני חולים נפטרו ביממה האחרונה ומספר הנפטרים נקבע הבוקר על 6,448. ושיעור התוצאות החיוביות מסך הבדיקות הכולל עלה ל-1.47%.

אונקולוגיה קורונה חיסון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד