י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
פגיעה קשה

הח"כ מזהיר מניצול מבנה הכנסת לצרכי ישיבות הממשלה

חבר הכנסת משה ארבל במכתב מיוחד ליו"ר הכנסת מיקי לוי מתאונן כי קיום ישיבות ממשלה במבנה הכנסת תוך ניצול אולמות הכנסת מהווה פגיעה קשה בעיקרון הפרדת הרשויות ובמיצובה של הכנסת כרשות עצמאית וחזקה שאינה כפופה לממשלה "מכתבי זה נשלח לכבודו חרף צום תשעה באב"

הח"כ מזהיר מניצול מבנה הכנסת לצרכי ישיבות הממשלה
יום השואה בטרקלין שאגאל בכנסת צילום: ישי ירושלמי

מוקדם יותר היום (ראשון) נשלח לחברי הממשלה עדכון מטעם מזכירות הממשלה כי "עקב העלייה בתחלואת הקורונה, ישיבת הממשלה שעתידה להתקיים מחר (19.7.2021), תתקיים בטרקלין שאגאל בכנסת". חבר הכנסת משה ארבל במכתב מיוחד ליו"ר הכנסת מיקי לוי מתאונן כי קיום ישיבות ממשלה במבנה הכנסת תוך ניצול אולמות הכנסת מהווה פגיעה קשה בעיקרון הפרדת הרשויות ובמיצובה של הכנסת כרשות עצמאית וחזקה שאינה כפופה לממשלה.

במכתבו מבהיר ארבל כי "אם נדרש לממשלה אולם רחב ידיים לצורך קיום ישיבות הרי שעומדים לרשותה כלל האולמות שבמשרדי הממשלה, בהם רבים שיוכלו להכיל את ישיבותיה. כזכור, ממשלת ישראל הקודמת עשתה שימוש באולם משרד החוץ לטובת ישיבות הממשלה בתקופה בה התפרצות מגפת הקורונה חייבה זאת.

עוד ראוי להזכיר את הוראות סעיף 9(א) לחוק חסינות חברי הכנסת אשר קובע כי "שום הוראה האוסרת או המגבילה את הגישה לכל מקום במדינה, שאינו רשות היחיד, לא תחול על חבר הכנסת, אלא אם היה האיסור או ההגבלה מטעמים של בטחון המדינה או של סוד צבאי". מובן מאליו כי הוראות אלו חלות ואף ביתר שאת במשכן הכנסת על כל חלקיו, לרבות באולם שאגאל, וכי חברי הכנסת אינם כבולים בהחלטת מזכירות הממשלה לקיים את ישיבותיה דווקא במשכן".

לסיכום כותב ארבל ליו"ר: "אבקש כי כיושב ראש הכנסת תקפיד בכבודה של הכנסת גם מול הממשלה ותציע למזכירות הממשלה שאת ישיבותיה היא תקיים באחד המבנים הרבים שמצויים ברשותה ולא דווקא במשכן הכנסת, ביתה של הרשות המחוקקת".

"מכתבי זה נשלח לכבודו חרף צום תשעה באב וזאת בכדי שיהיה מספיק זמן להודיע למזכיר הממשלה כי אין מקום לרמיסת עקרון הפרדת הרשויות ולשמור על עצמאותה של הכנסת כרשות מחוקקת המפקחת על עבודת הממשלה" סיכם.

משה ארבל מיקי לוי הכנסת הממשלה מארק שאגאל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד