י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

אחרי ענת קם: במחב"ם נערכים לעידן ה'וויקיליקס'

המחשבים הצבאיים יצויידו במתקן לזיהוי ביומטרי בטביעת אצבע - אמצעי שמנע ממשתמשים בלתי מורשים להפעילם • תוכנת סיווג חדשה אף תמנע שליחת מסמכים מסווגים לנמענים שאינם מורשים

אחרי ענת קם: במחב"ם נערכים לעידן ה'וויקיליקס'

'אם כל ההדלפות' של אתר האינטרנט 'ויקיליקס'", על 400,000 המסמכים המסווגים אשר חשפו את התנהלות צבא ארה"ב בעיראק, והיכו בתדהמה את שירותי הביטחון האמריקנים, הביאה את מערך ביטחון המידע בצה"ל להיערכות מחודשת, באשר לאבטחת המסמכים המסווגים במערכת הצבאית – רגע אחרי פרשת ההדלפה הישראלית בה הייתה מעורבת ענת קם.

במחב"ם החליטו לצייד את כלל המחשבים הצבאיים במתקן לזיהוי ביומטרי בטביעת אצבע, אמצעי אשר ימנע ממשתמשים בלתי מורשים להפעילם. האמצעי החדש ימנע ממשתמשים שאינם מורשים מלגשת אל המחשב ללא זיהוי.

המחשבים הצבאיים אף יצויידו בתוכנה לסיווג מסמכים בהתאם לרמת הסודיות שלהם, כך שתמנע העברת מסמכים ברמת סודיות גבוהה אל נמענים שאינם מורשים לכך. כלקח מפרשת ענת קם יותקן אמצעי בקרה נוסף, אשר יחסום את האפשרות להדפיס מסמכים מסווגים.

על-פי נוהלי השימוש החדשים במסמכים הצה"ליים, לא ניתן יהיה להעתיק כל מסמך מסווג שמופיע ברשת הצה"לנט. התוכנית החדשה היא חלק מפרויקט "בינה ודעת" של אגף התקשוב, שמתייחס בין השאר להעלאתם של תכנים בצה"לנט ובמחשבים אישיים.

במסגרת ההנחיות החדשות יידרש כל כותב מסמך צבאי להגדיר עבורו סיווג מתאים. כאשר ינסו להעתיק או להדפיס את המסמך המסווג, המחשב לא יגיב לפקודות ובמסך תופיע הקריאה: "לא ניתן לבצע פעולה זו במסמך זה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד