י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
ניצחון למועצת השינוי

תם עידן קליש? סוער בחיפה: הסגנים הודחו

חברי מועצת עיריית חיפה התכנסו הערב לדיון מיוחד בו רוב חברי המועצה הביעו אי אמון בקליש והחליטו לפטר את סגניה בשכר | מועצת השינוי: "הניהול הכושל והתרבות הפוליטית המכוערת של קליש פגעו בשמה הטוב של חיפה ותושביה. טוב תעשה קליש אם היא תסיק את המסקנות ותפנה את מקומה”

תם עידן קליש? סוער בחיפה: הסגנים הודחו
עיריית חיפה צילום: באדיבות המצלם

הערב (ראשון), התכנסה מועצת העיר חיפה לישיבה מיוחדת שבסיומה הוחלט על הדחת הסגנים בשכר מטעם ישראל ביתנו וחד"ש - המקורבים לראש העיר עינת קליש-רותם. זאת לאחר שבשעות הצהריים בית המשפט דחה את ניסיונה של קליש למנוע את כינוס מועצת העיר ואף פסק נגדה הוצאות בסך 12,000 ש"ח.

יתרה מזאת, קליש התייצבה בבית המשפט כאשר היועצת המשפטית של עיריית חיפה התנגדה לעמדתה וסרבה להגן על טיעוניה בכדי למנוע את ישיבת המועצה.

בישיבת המועצה המיוחדת שהתקיימה הערב הצביעו רוב ברור של 18 חברי מועצה בעד, 2 נמנעים ואחד נגד הדחת סגני ראש העיר בשכר. מדובר בהדחת הסגנים לזר קפלון מ'ישראל ביתנו' ושהירה דהבי מסיעת חד"ש הערבית.

חברי מועצת השינוי שהצביעו בעד הדחת סגניה בשכר של קליש אמרו הערב: "את מיליוני השקלים שנחסוך מהמשכורות הפוליטית של קליש נשקיע בחינוך, בתרבות ובנקיון העיר שהפכה מוזנחת בתקופת קליש".

מי שמנהיג את המרד בראש העיר קליש-רותם ראש סיעת 'הירוקים', אביהו האן, שנשא נאום חוצב בישיבת המועצה, שבו אמר: "אני מגיע לישיבה הזאת ברגשות מעורבים ואף בתחושה קשה. לפטר סגני ראש עיר זה לא דבר של מה בכך. אבל, במכלול השיקולים האם לתת לעיר להתדרדר או לפעול לשינוי המצב, בחרתי כך. מתחילת הקדנציה, לפני שנתיים וחצי, התרענו, העלנו הצעות לשיפור, הפגנו ועיתים גם צעקנו, אבל גבירתי ראש העיר, לא הייתה מוכנה להקשיב. יתרה מזאת, את זלזלת, לעגת וגיחכת לאנשים הטובים שיושבים פה סביב השולחן הזה וחיפה יקרה להם".

לדבריו, "הדרישה שלנו היא חד משמעית. במציאות שנוצרה. פיטורי סגני ראש העיר היא הכרחית. במציאות שנוצרה, את קליש, לא מאפשרת לסגני ראש העיר לקדם את הנושאים שבטיפולם. ממסמכים ועובדות שנחשפנו אליהם, אנחנו מבינים שאין ישיבות עבודה משותפות, אין הענקת סמכויות בכל פעילות משמעותית. ויש חוסר שיתוף פעולה על כל צעד ושעל. אנחנו לא רואים את עצמנו ממשיכים עם ההוצאות הגבוהות של מימון סגני ראש העיר, זאת לאור התפקוד הלקוי שלהם". כך אביהו האן בנאום במועצת העיר.

קליש הגיבה להצבעה ולתוצאותיה בחשבון הפייסבוק שלה וכתבה: "לצערי הרב, עוד מעט ישלמו כמה אנשים יקרים, סגני ראש העיר, שבאו לעשות למען חיפה וגם עשו הרבה, מחיר כבד; לא בגללם, אלא בגללי, בגלל השנאה אלי. ובאשר לכם, חברי מועצה, היזהרו מחציית הקו הדק שבין אופוזיציה מבקרת לבין אופוזיציה מחבלת. את העירייה מנהל ראש העיר על פי חוק. קראו שוב את סעיף 126 לפקודת העיריות. בניסיון לפגוע בי אתם מובילים לפגיעה בעיר האהובה שלנו. ראו מה קרה בהצבעה על סעיפי תקציב חשובים, רק לפני כשבועיים, גרמתם לנזק ממשי. להוטים לפגוע בי, חטאתם לתושבי העיר ולאנשים שבחרו בכם".

כאמור, מוקדם יותר היום דחה נשיא ביהמ"ש המחוזי בחיפה, דחה את טענותיה של קליש ונתן אור ירוק לקיום ישיבת המועצה, הערב ב18:00.

"עיניהם של כל תושבי חיפה נישאות לישיבה הדרמטית שתתקיים הערב שבה יקבעו פניה של העיר חיפה לשנים הבאות" אומרים במועצת השינוי.

״את הכסף שקליש מבזבזת על משכורות פוליטיות למקורבים אנחנו רוצים להשקיע בחינוך טוב יותר, בתרבות עשירה ומגוונת ובצרכי התושבים.״

״מצופה מקליש להגיע לישיבת המועצה ולכבד את הרוב של תושבי חיפה, את הרוב במועצת העיר. ראש עיר שמחרימה את התושבים ואת מועצת העיר צריכה להסיק מסקנות".

נשיא בית המשפט נימק את החלטתו: "ראש העיר וממלא מקומה, יישאו בהוצאות חברי המועצה ביחד ולחוד בסכום כולל של 12,000₪ שישולם למשיבים. לאחר ששמעתי את טענות הצדדים החלטתי לדחות את העתירה שהגישו ראש העיר וממלא מקומה".

חיפה עינת קליש רותם סגן בשכר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד