י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

עיני ושטייניץ לא הסכימו: צפויה שביתה כוללת

פגישת שר האוצר ויו"ר ההסתדרות בניסיון למנוע את השבתת המשק כולו ביום שלישי הקרוב הסתיימה ללא תוצאות • אם תהיה שביתה צפויה גם הסתדרות המורים לשבות

יעיני ושטייניץ. צילום ארכיון: פלאש90
יעיני ושטייניץ. צילום ארכיון: פלאש90

הפגישה בין שר האוצר יובל שטייניץ למזכ"ל ההסתדרות עופר עיני הסתיימה בצהרים (ו') ללא תוצאות. בתחילת השבוע הבא ימשיכו ההסתדרות ומשרד האוצר לקיים דיונים בנושא תוספות השכר לעובדים, בניסיון למנוע שביתה כללית במשק החל מיום שלישי - כפי שהכריזה ההסתדרות.

הפגישה בין הנשיים נמשכה שעתיים, ובסופה אמרו במשרד האוצר כי בשלב זה הפערים עדיין גדולים. חילוקי הדעות בין הצדדים הם בעיקר סביב שיעור תוספת השכר לעובדי המגזר הציבורי.

ההסתדרות הודיעה אמש, כי אם עד יום שלישי בבוקר לא תושג התקדמות משמעותית במו"מ, תוכרז שביתה כללית במגזר הציבורי, והיא תכלול את נמלי הים והאוויר, משרדי הממשלה והרשויות, החינוך היסודי ושאר המוסדות הממשלתיים.

ההשבתה תתאפשר, לאחר שלפני כשבועיים הודיעה ההסתדרות על סכסוך עבודה במשק, שמשמעותו אפשרות לשביתה מלאה לאחר 14 יום.

ההסתדרות דורשת תוספת של 10.5% שכר ל-3 שנים 2009-2011 לפי 3.5% לשנה. לעומת זאת האוצר הסכים לתוספת של 1.5% בלבד לפי 0.5% לשנה. משמעות הדרישות - 5 מליארד שקל שכר נוסף לשנה.

יצויין, כי הסתדרות המורים תשבות לראשונה גם היא עם המשק, בעקבות הסכם סולידריות הקיים בינה לבין ההסתדרות הכללית.

מאידך גיסא, באוצר טוענים כי מדובר ב'הפגנת כוח' גרידא, וכי עיני לא ילך לשביתה כוללת, כאשר גורמים באוצר מעריכים כי בעקבות הקשרים הטובים בין הצדדים יוכלו להגיע לסיכומים בלא צורך בהשבתה בפועל.

במקביל הכריזו גם ברכבת ישראל על סכסוך עבודה – מה שיאפשר לעובדי הרכבת להשבית אותה החל מה-14 בנובמבר, זאת בעקבות טענות ועד העובדים, המייצג 1,900 עובדים, על זלזול מתמשך בהם מצד הנהלת הרכבת, כמו גם דרישה להימנע מלהוציא החוצה פרויקטים שונים לגורמים חיצוניים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד