י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
לפיד נשלח למשימה

הצביעות נחשפת: תקפו את נתניהו וכעת דורשים לדחות

לאחר ש'ימינה' ו'תקווה חדשה' הרבו לתקוף את נתניהו, על כך שהוא לא מפנה את חאן אל אחמר - ממשלתם, בשליחות ראה"מ החליפי לפיד, מבקשת ממזכיר הממשלה לדחות פעם נוספת את הפינוי | מועד בקשתם לפינוי: עד לבחינת ההשלכות המדיניות

הצביעות נחשפת: תקפו את נתניהו וכעת דורשים לדחות
הפגנה ביישוב חאן אל אחמר צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

יותר מחודש לאחר שהושבעה, היום (ראשון) ממשלת השינוי מבקשת לדחות את פינוי הכפר הלא-חוקי חאן אל אחמר, למרות פסיקת בג"צ, כפי שעשה בנימין נתניהו בתקופת כהונתו.

ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד, שיגר מכתב למזכיר הממשלה שלום שלמה, מטעם הממשלה ובו ביקש כי ידחה את פינוי הכפר הבדואי חאן אל אחמר, עד לבחינת ההשלכות המדיניות שיש בפינוי המאחז, הלא חוקי, שאושר ככזה לפי בית המשפט העליון.

מאז 2018, ניתן לפנות את חאן אל חאמר, על פי פסיקת בית המשפט העליון. אלא שנתניהו, למרות הבטחותיו והצהרותיו, לא פינה, ועל כך ספג ביקורות חריפוץ לא פעם מצד חברי הכנסת של 'תקווה חדשה' ו'ימינה' בבחירות האחרונות.

גדעון סער בחאן אל אחמר. צילום: הדס פרוש, פלאש 90.

ככל הנראה, לכן לפיד הוא זה ששיגר את המכתב למזכיר הממשלה ולא ראש הממשלה או אחרים ממפלגות הימין. בנוסף, גם גוש נתניהו לא יכול לבקר את הבקשה של הממשלה, שכן גם הם לא פינו את הכפר כשהם היו בשלטון.

ב-2018, התחייב נפתלי בנט שהוא יפעל לפנות את חאן אל אחמר. ראש הממשלה הנוכחי התייחס לדחיית פינוי הכפר על ידי נתניהו, שהיה אז ראש הממשלה, והצהיר כי מפלגתו תדאג שהמאחז הלא חוקי יפונה.

"חאן אל אחמר יפונה", צייץ אז בנט. "מדובר בבנייה בלתי חוקית שהריסתה אושרה בבגצ. במדינת חוק אוכפים את החוק גם אם הקהילה הבינלאומית מתנגדת ומאיימת. מפלגת 'הבית היהודי' תוודא שאכן כך יקרה".

פינוי תושבים חאן אל אחמר יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד