י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מרוץ חימוש

מטוס החמקן הרוסי שמדאיג את ארה"ב והמערב

במערב עוקבים בדאגה אחר השקתו של מטוס חמקן רוסי שצפוי להתחרות ביכולותיו של ה-F35 האמריקאי. הרוסים מעוניינים להציג מתחרה אמריקאי ראוי ולמכור למדינות להן ארה"ב מסרבת למכור

מטוס החמקן הרוסי שמדאיג את ארה"ב והמערב
ה-F35 האמריקאי צילום: pixabay

תמונה שפורסמה ברשת ומציגה תיעוד של מטוס חמקן רוסי מדגם חדיש מעוררת דאגה בארה"ב וברחבי העולם המערבי. לפי ניתוח מוקדם של התמונה בנוסף לדיווחים שונים ברוסיה, מדובר במטוס חמקן רוסי מדגם חדש שאמור להתחרות ב-F-35 האמריקאי.

בעולם כאמור, עוקבים בדאגה וממתינים בקוצר רוח לחשיפת המטוס שלפי הרוסים אמורה להתרחש בשבוע הבא בתערוכת MAKS במוסקבה, תערוכת הנשק הרוסית הנערכת מדי שנה ונחשבת לאחד מאירועי הדגל של התעשייה הצבאית במדינה, כך מדווח ניר דבורי בN12.

לגבי ביצועיו של המטוס ועד כמה הוא מהווה איום על הדגם המתחרה האמריקאי, עדיין אין תשובות, לפיי הדיווחים, מדובר במטוס קרב בעל יכולות חמקנות, חד-מנועי וקומפקטי, ומשערים שהוא טוב יותר מהחמקן הקודם שייצרו הרוסים, סוחוי 57, שסובל ממספר חסרונות ולמעשה רק חיל האוויר הרוסי מחזיק בו ואין לו דרישה בחילות אחרים.

עוד נושא שמעסיק מאוד את הקהילייה הבינלאומית הוא סוגיית מערכות המכ"מ ואמצעי הביון שמותקנים על המטוס החדש ועד כמה הם מהווים איום אסטרטגי, בטח במידה והרוכשות של המטוס יהיו מדינות שונות, כמו טורקיה ואחרות שלא הצליחה לרכוש את ה-F-35 האמריקאי בגלל האמברגו האמריקאי.

מטוס חמקן רוסיה ארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד