י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
אלו הם התסמינים החדשים

העיתונאית מספרת: כך עברתי את ה'דלתא'

הקורונה הרגילה שפקדה אותנו בשנה שעברה התאפיינה בתסמין ייחודי איבוד חוש טעם וריח, ולעיתים כללה גם חום גבוה וחולשה, אולם זן הדלתא שהתפתח בהודו ומאיים על העולם שעודנו מחסן את אזרחיו מתאפיין בתסמינים אחרים לא נעימים אולי יותר | כתבת הבריאות של 'חדשות 12' שנדבקה מתארת את שעברה

העיתונאית מספרת: כך עברתי את ה'דלתא'
בדיקת קורונה צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90

"נדבקתי בזן הדלתא". כך בישרה כתבת הבריאות והעיר ירושלים ב'חדשות 12', ענבר טויזר למעל עשרת אלפים עוקביה ברשת טוויטר. "הכל התחיל בצינון תמים. התעטשויות ונזלת כמו וירוס של חורף. אמרתי לעצמי שזה בטח לא קורונה. אני מחוסנת, לא משתעלת ולא היו תסמינים נוספים. בכל זאת, בדרך הביתה מהעבודה החלטתי להיבדק ליתר ביטחון".

היא מספרת: "למחרת קיבלתי תשובה חיובית ומיד נכנסתי לבידוד. לשמחתי יותר מ20 אנשים שפגשו אותי - נמצאו שליליים. מה אגיד לכם - החיסון עובד. כשנסגרתי בבית התחלתי לעבור דרך שורת תסמינים שלא ציפיתי להם: בחילות, הקאות, שלשולים, צמרמורות. חוש הטעם והריח לעומת זאת נשארו תקינים (ואולי חבל שכך?)".

עוד תיארה את תסמיני המחלה: "החום עלה לפעמים בחצי מעלה ל37 או ל37.5 לתקופות קצרות של כחצי שעה ולאחר מכן ירד. אם לא הייתי בבידוד וצמודה למד-חום כנראה שאפילו לא הייתי מודעת לכך. אבל מה שכן ידעתי זה שאני לא כתמול שלשום. משהו מוזר עובר על הגוף שלי, גם אם רוב שעות היממה אני חשה בטוב ועובדת כרגיל".

ככתבת בריאות שמסקרת את הקורונה וקוראת עליה רבות, מציינת ענבר טויזר: "התקפים קצרים שמפתיעים אותך יום, אחרי יום, אחרי יום. היום אני יודעת גם מחוויה אישית שזו בטוח לא "שפעת עם יחסי ציבור". זו מחלה שונה ומשונה, שנפרסת על זמן ארוך מאוד ויש לה השלכות בלתי צפויות על הגוף גם לאחר ההחלמה".

לדבריה, "אני רואה אנשים מצוננים או שחווים סימני אזהרה ולא הולכים להיבדק - אולי מחוסנים כמוני שלא מתארים שזו אופציה. מנגד מדי יום אלפי אנשים בריאים לחלוטין נבדקים, אולי שלא לצורך".

"ההנחיות לסיום הבידוד נצמדות לפרוטוקולים מוכתבים ולא לשיקולים כמו: מתי החלו התסמינים. אם רוצים "לחיות לצד הנגיף" אולי הגיע הזמן לשחרר חולים בהתאם למצבם ובמקום הנחתות מלמעלה להחזיר סוף סוף את שיקול הדעת לרופאים", סיכמה הכתבת.

קורונה הווריאנט ההודי דלתא תסמינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד