י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
במקביל לעבודתו באירופה

חזה את ההצלחה: היועץ האסטרטגי חוזר לבנט

היועץ האסטרטגי משה קלוגהפט שייעץ לבנט בעת כניסתו לפוליטיקה ודחף אותו להקמת 'הימין החדש' החל לייעץ לראש הממשלה נפתלי בנט, במקביל לעבודתו בחו"ל. בשנה האחרונה הוא ייעץ לנתניהו והוגדר: "היועץ לענייני בנט"

חזה את ההצלחה: היועץ האסטרטגי חוזר לבנט
קלוגהפט עם בנט צילום: באדיבות המצלם

היועץ האסטרטגי משה קלוגהפט החל לייעץ לראש הממשלה נפתלי בנט, במקביל לעבודתו בחו"ל.

קלוגהפט עבד בעבר עם נפתלי בנט בתחילת דרכו הפוליטית, כאשר שימש יועץ אסטרטגי למועצת יש"ע, בעת שנפתלי בנט היה מנכ"ל המועצה.

היועץ האסטרטגי שכעת חוזר לייעץ לבנט כבר התבטא בשנת 2013: "אני מייעץ למישהו שכנראה יהיה ראש ממשלה".

קלוגהפט המשיך עם בנט בנובמבר 2012, והוביל את קמפיין הבחירות שלו לראשות הבית היהודי-מפד"ל, שבהן גבר על זבולון אורלב בתוצאה של 67% מול 32%.

בהמשך ניהל גם את קמפיין הבחירות של 'הבית היהודי' בבחירות לכנסת ה-19, שבהן זכתה המפלגה לשיא של 12 מנדטים. מספר המנדטים הגדול ביותר של המפלגה מאז שנת 1977.

קלוגהפט המשיך בתפקידים אלו גם בבחירות המקדימות בהן נבחר בנט מחדש לראשות התנועה ובבחירות לכנסת ה-20, שבהן איבדה המפלגה שליש מכוחה. בנוסף שימש כיועץ אסטרטגי למשא ומתן הקואליציוני.

כן היה מעורב הרבה במערכת הפוליטית במהלך 15 השנים האחרונות. בין היתר, הוא שימש כיועץ התקשורת של קואליציית הארגונים שהשתתפו ב"מחאת המילואימניקים", בתביעה להתפטרותו של אהוד אולמרט בעקבות מלחמת לבנון השנייה.

קלוגהפט, שעם הזמן הפך ליועץ פופולרי גם בקרב פוליטיקאים באירופה, גם היה זה שדחק בנפתלי בנט ובאיילת שקד לפרוש מ'הבית היהודי' בבחירות 2019 א' ולהקים את מפלגת 'הימין החדש', שנחלה כישלון חרוץ, כאשר לא עברה את אחוז החסימה. הוא יעץ למפלגה החדשה בימיה הראשונים, אבל לא עבד איתה בקמפיין הבחירות.

בשנת 2020 הוא ייעץ לראש הממשלה דאז בנימין נתניהו, והוגדר על ידי פרשנים רבים כ"יועצו של נתניהו לענייני בנט". רבים סברו גם כי נתניהו הפסיק לקחת את שירותיו, כאשר העריך כי עם התמודדותו של גדעון סער מולו, בנט פסק מלהיות איום בשבילו.

בשנת 2008 הוא אף דורג על ידי המגזין 'פורבס' כיועץ התקשורת המשפיע בישראל אחרי ששימש יועץ ראש הממשלה באותה תקופה, ובין 100 הצעירים המשפיעים של ישראל. בדצמבר 2013 נבחר למנהל המבטיח בישראל בתחום הפוליטי על ידי העיתון 'גלובס'.

משה קלוגהפט נפתלי בנט יועץ פוליטי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד