י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
אחרי שזכו בגורל

צפו: רק אלפי עולי רגל בודדים התפללו במכה

אחרי ששנים רבות העלייה למכה 'הקדושה' מנתה מיליוני מוסלמים מכל רחבי העולם, ביממה האחרונה זכו להיכנס למקום רק 60 אלף איש ואישה, כולם תושבי סעודיה בלבד. מתוך כחצי מיליון מחוסנים שנכנסו לגורל • צפו

צפו: רק אלפי עולי רגל בודדים התפללו במכה
העלייה למכה תשפ"א צילום: משרד התקשורת הסעודי

בשל מגבלות הקורונה, הרשויות הסעודיות אסרו על השתתפות מתפללים תושבי חוץ במכה 'הקדושה' למוסלמים. רק ל-60 אלף מבין תושבי סעודיה הותר להגיע למכה תחת מגבלות ובתנאי שהם מחוסנים בשתי מנות.

בתיעודים נראו עולי רגל עם מסכות שהקיפו את האתר הקדוש ביותר באסלאם בדרכים מרוחקות מבחינה חברתית, המשתתפים נבחרו באמצעות הגרלה מקוונת שבה השתתפו יותר מ-558,000 מועמדים בגילאים 18 עד 65. משתתפי ההגרלה כולם מחוסנים לחלוטין וללא מחלה כרונית כלשהי, כך נמסר מטעם משרד החאג' שאחראי על הגעת הקהל למקום.

יש לציין כי בשנים שלפני הקורונה, הגיעו למקום מיליוני מוסלמים מכל העולם כולו וכלי התקשורת עסקו יותר בעשרות ההרוגים שנרשמו מידי שנה מרוב הדוחק הרב במתחם.

למרות שרק 60 אלף מתפללים זכו לפקוד השנה את המקום, מדובר במספר גדול יותר מהעלייה בשנת 2020, אך כאמור קטן יותר באופן דרסטי מאשר בתקופות רגילות, ומעורר טינה בקרב חלק מתושבי חו"ל, שבדרך כלל חוסכים מלחמם במשך שנים כדי לזכות להשתתף בתפילה במקום שנחשב לקדוש ביותר עבור המוסלמים.

רבים מהמתפללים נשאו מטריות כדי להגן על עצמם מפני חום הקיץ הלוהט. "כל שלוש שעות נכנסו 6,000 איש בכדי לבצע את התפילה המסורתית", כך אמר דובר משרד החאג' הישאם אל-סעיד לסוכנות הידיעות AFP. החאג' בדרך כלל הוא אחד המפגשים הדתיים הגדולים בעולם בהשתתפות כ-2.5 מיליון מוסלמים, זה היה מניין המתפללים בשנת 2019 לפני פרוץ מגפת הקורונה. המקום הינו אחד מחמשת עמודי התווך של האסלאם ועליו להתבצע על ידי כל המוסלמים לפחות פעם אחת בחייהם.

הטקסים מורכבים מסדרה של טקסים דתיים, 'שהתחילו רשמית ביום ראשון, ומסתיימים לאחר חמישה ימים בעיר הקדושה ביותר של האיסלאם וסביבתה במערב סעודיה.

עולי הרגל מחולקים לקבוצות של 20 כדי להגביל את כל החשיפה לאותם 20 בלבד, מה שמגביל את התפשטות הנגיף, כך אמר מזכיר המשרד לנושאי החאג' מוחמד אל-ביז'אווי לתקשורת הרשמית.

ערב הסעודית רשמה עד כה יותר מ-507,000 נדבקים בנגיף הקורונה, מהם כ-8,000 מתים. כ-20 מיליון אזרחים חוסנו מתוך אוכלוסיה של 34 מיליון איש.

חג הקרבן מכה סעודיה מוסלמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד