י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
אירועים מסתוריים

דיפלומטים אמריקאים בווינה נפגעו מהתקפה של גלי רדיו ומיקרוגל

'תסמונת הוואנה': יותר מ-20 דיפלומטים אמריקאים בווינה נפגעו מהתקפה של גלי רדיו או גלי מיקרוגל | טרם הושגה הסכמה של מומחים מה עומד מאחורי הפגיעות האלה, ואם אכן מדובר בהתקפות מכוונות

דיפלומטים אמריקאים בווינה נפגעו מהתקפה של גלי רדיו ומיקרוגל
אילוסטרציה צילום: pixabay

יותר מ -20 מקרים חדשים של 'תסמונת הוואנה' התגלו בקרב דיפלומטים אמריקאים בווינה אוסטריה, המקרים נבדקים על ידי צוותים רפואיים במשרד החוץ, בפנטגון וב- CIA.

המקרים הללו הם חלק מפריחה של אירועי בריאות מסתוריים שיש להם תסמינים דומים לאלה שדיווחו לראשונה על ידי דיפלומטים ומרגלים אמריקאים בהוואנה, קובה, ב-2016 וב-2017 שעדיין לא נקבעה סיבה מוחלטת. ומשם בעצם הגיע השם 'תסמונת הוואנה'.

הסימפטומים כוללים כאבי ראש, סחרחורת ותסמינים העולים בקנה אחד עם זעזוע מוח וחלקם נדרשים לטיפול רפואי במשך חודשים. יש שדיווחו על שמיעת רעש חזק לפני הופעת הסימפטומים הפתאומיות.

הפגיעות הבלתי מוסברות הללו עם כאבי ראש שגרמו בין השאר נזקים מוחיים, העלו השערה כי זאת תוצאה של מתקפה באמצעות גלי רדיו, אך אחרי חקירות ובדיקות, טרם הושגה הסכמה של מומחים מה עומד מאחורי הפגיעות האלה, ואם אכן מדובר בהתקפות מכוונות, או צירוף מקרים של כאבי ראש.

"אנו חוקרים דיווחים על אירועי בריאות בלתי מוסברים אפשריים בקרב קהילת אנשי שגרירות ארה"ב בוינה", כך נמסר ממשרד החוץ האמריקני. "כל העובדים שדיווחו על כאבים אפשריים, קיבלו טיפול הולם מיידי".

יש הסבורים שהפציעות הבלתי מוסברות, הכוללות נזק מוחי, הן תוצאה של התקפות באמצעות כלי נשק של מיקרוגל או גלי רדיו. ג'יימס ג'ורדנו, עמית חוקר לביוטכנולוגיה במכללת חיל הים האמריקנית, אמר כי יריבים אמריקאים פיתחו את הנשק הזה. את הדברים אמר בראיון ל'גארדיאן' הבריטי בתחילת החודש. ג'ורדנו טוען כי חברה אמריקאית אחת ייצרה אב טיפוס של נשק נייד קטן המסוגל לגרום לתופעות כאלה עוד בתחילת שנות האלפיים, אך לדבריו המחקר ננטש.

לדבריו, הוא גילה כי מדינות אחרות פיתחו מכשיר דומה שמשתמש בתדרי מיקרוגל המסוגלים לשבש את תפקוד המוח ללא כל תחושת צריבה. הבעיה כאמור נקראה כ"תסמונת הוואנה" מכיוון שהמקרים הראשונים פגעו בכוח אמריקאי בשנת 2016 בשגרירות ארה"ב בהוואנה-קובה.

בימים אלה לפחות 130 מקרים נמצאים כעת בחקירה, לעומת כמה עשרות בשנה שעברה, המועצה לביטחון לאומי מובילה את החקירה.

קרינה דיפלומטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד