ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
תחלואה בלתי נמנעת

ראש הממשלה ביקש, אך הנוסעים לא הקשיבו: "איבדנו את הפחד"

למרות העלייה בתחלואה, הקריאה של ראש הממשלה נפתלי בנט שלא לטוס לחו"ל, ההכרזה על מדינות נוספות כ"אדומות" והדיווחים על עשרות ישראלים שנתקעו בבידוד בחו"ל לאחר שאובחנו כחיוביים, המוני ישראלים לא נרתעו וגדשו את הטרמינל בדרך לנופשים וטיולים ברקע האזהרות

ראש הממשלה ביקש, אך הנוסעים לא הקשיבו: "איבדנו את הפחד"
נוסעים בנתב"ג צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

אתמול השתרכו בנתב"ג תורים ארוכים של נוסעים יוצאים, החל משעות הבוקר המוקדמות. מנתוני רשות שדות התעופה עולה כי כ-37 אלף נוסעים עברו אתמול בנתב"ג, כ-21,500 מהם נסעו לחו"ל, בהם גם הרבה ערבים ישראלים היוצאים לרגל חג איד אל אדחא.

אך על אף העומסים הכבדים בדלפקי היציאה מהארץ בנתב"ג - ממנו יצאו 17 אלף ישראלים רק אתמול - והתורים הארוכים שהשתרכו מחוץ למתחמי הבדיקות, במשרד הבריאות הדגישו גם אמש (ראשון) כי הם לא ממליצים לסגור את נתב"ג - ומסתפקים בקריאה המפורשת של המנכ"ל אש לוותר על חופשות הקיץ מעבר לים.

"לפני הקורונה יותר מ-70 אחוז מהנוסעים הגיעו לנתב"ג אחרי צ'ק אין באינטרנט", אומרים ברשות שדות התעופה, "כיום הם צריכים להציג את כל מסמכי הנסיעה לדיילות, מה שלוקח פי שלושה זמן ולכן יש יותר לחץ ותורים על הדיילות".

"איבדנו את הפחד", סיפרו בני זוג מתל אביב לעיתון 'מעריב' הבוקר, "שנה וחצי אנחנו חיים בהפחדה, וזה יכול להימשך עוד תקופה ארוכה, אז החלטנו לנפוש ביוון". נוסע אחר סיפר: "יש חשש שנצא חיוביים בבדיקת הקורונה לפני שנחזור לארץ, אבל לקחנו סיכון מחושב. אומנם לא נעים להיתקע בחדר בארץ זרה, אבל החלטתי שעדיף ליהנות ולהרגיש אווירה אחרת. אני מחוסן וננסה להישמר כל הזמן".

רשימת המדינות האדומות המעודכנת אינה כוללת את יוון, ועד סוף השבוע היא לא תשתנה, ככה שלא נצטרך להיות בשבוע בידוד".

לפי מה שנראה כעת, משרד הבריאות ימליץ להחזיר את התו הירוק באירועים שנערכים בחללים סגורים עם יותר מ-100 איש רק למחוסנים, מחלימים ומציגי בדיקה שלילית. משרד הבריאות שוקל להרחיב את המתווה גם לחללים פתוחים.

במקביל, על פי ההנחיות המעודכנות של משרד הבריאות, כיום הטיסה אסורה לארגנטינה, ברזיל, דרום אפריקה, הודו, מקסיקו, רוסיה, בלארוס ואוזבקיסטן. כל הטסים למדינות אלה חייבים לקבל את אישור ועדת החריגים. מיום שישי הקרוב יהיו מדינות נוספות תחת הגדרה של אזהרת מסע חמורה: בריטניה, קפריסין, טורקיה וגיאורגיה. כל מי שישוב מהן יידרש לשבוע של בידוד.

קורונה נתב"ג בידוד משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד