י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
אכיפת הקורונה גרסת בנט

האמצעים: שוטרים, פקחים, כתבי אישום, אפליקציה וקנסות

בממשלה החדשה של בנט ולפיד מתמודדים בפעם הראשונה עם הפחד המוחשי מהתפשטות התחלואה ומעלים פתרונות שונים בניסיון למנוע אותה | בין שאר האמצעים, למשימה יגויסו אמצעים טכנולוגיים שלא היו בשימוש עד כה

האמצעים: שוטרים, פקחים, כתבי אישום, אפליקציה וקנסות
שוטרים במחסום צילום: דוברות המשטרה

בממשלה ממשיכים לחפש אחר נוסחה שתביס את המגיפה, וראש הממשלה נפתלי בנט כינס אתמול דיון נוסף, שעיקרו עסק בהגברת האכיפה להנחיות הקורונה.

למשימה יגויסו אמצעים טכנולוגיים, ובהם תוכנות איכון לאיתור מחויבי בידוד ונדבקים, וכן אפליקציה המכונה "הסכמון", שבאמצעותה יוכלו שוטרים להגיע אל מחויבי בידוד, שיידרשו להפעיל את האפליקציה ולאשר את קריאת השוטר שתופנה אליהם. עם פתיחתה משדרת האפליקציה את המיקום הגיאוגרפי של בעל הטלפון שבו היא מותקנת, וכן תמונת מקום. כך דווח הבוקר בעיתון 'מעריב'.

האפליקציה תוכננה במקור להגנה על נשים הסובלות מאלימות במשפחה, ועתה מתכננים במשטרה להשתמש בה לאכיפת חוקי הקורונה. השימוש בה קיבל את ברכתם של השר ברלב ושל ראש הממשלה בנט. בינתיים תגברה המשטרה את כוחות האכיפה, ובמקום 180 שוטרים פועלים כיום יותר מ-500 שוטרים ברחבי הארץ לאכיפה של החובה לעטות מסיכות במקומות סגורים ושל התקנות לאולמות האירועים. בנוסף, הצטרפו לפעילות 1,600 פקחים מהרשויות המקומיות.

כמו כן, אושרו תקנות מחייבות להצגת בדיקה שלילית או תו ירוק בכניסה למחנות קיץ (כולל בשטחים פתוחים). החל ממחר המשתתפים במחנות הקיץ יחויבו להציג תעודת מחוסן, תעודת מחלים או בדיקת קורונה שלילית שבוצעה בטווח של 72 השעות שלפני הכניסה למחנה.

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש הזהיר אתמול: "המטרה שלנו היא להמשיך לחיות למרות העלייה בתחלואה, והדבר החשוב ביותר הוא שאסור להישאר אדישים". לדבריו, במשרד הבריאות מודעים לכך שהציבור לא עוטה מסיכות במקומות סגורים.

"חייבים להקפיד על הנחיות קיימות, לרבות ובעיקר עטיית מסיכות במקומות סגורים, להפקיד על בידודים וללכת להתחסן", אמר. "המסיכות הן אמצעי פשוט שמונע הדבקה באופן מוכח. חשוב מאוד להקפיד על הבידוד. קיצרנו את הבידוד, אפשר לצאת מהבידוד אחרי בדיקה שלילית ביום השביעי. כמובן שצריך לעשות שתי בדיקות - אחת בתחילת הבידוד ואחת בסופו". פרופ' אש הוסיף: "זהו אינו הזמן לטוס לחו"ל, משום שהמגיפה משתוללת במדינות רבות. נסיעה לא הכרחית היא מיותרת, עלולה לגרום להדבקות מיותרות ולהביא לכאן נגיפים ווריאנטים מסוכנים אף יותר. נמשיך להדק את הפיקוח על מדיניות הטיסות בשבועות הקרובים".

קורונה חזי לוי מסכות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד