ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"שוב מתקפל"

בנט חוזר בו: ליהודים אין חופש פולחן בהר הבית

לאחר שאתמול יצאה הודעה מטעמו של רה"מ כי ישמור על פולחן היהודים בהר הבית, הבוקר לשכת ראש הממשלה מבהירה - הכוונה הייתה לחופש ביקור ולא לחופש פולחן | בנוסף, התייחסו לביקורת בעולם הערבי וטענו שאין שינוי בסטטוס קוו | בימין תוקפים: "מדינת ישראל שבויה בידי תומכי טרור"

בנט חוזר בו: ליהודים אין חופש פולחן בהר הבית
עיר ציון צילום: pixabay

לאחר הביקורות בעולם הערבי, הבוקר (שני) בלשכתו של ראש הממשלה מבהירים את הודעתם אמש לגבי עליית יהודים להר-הבית, ומבהירים שהכוונה הייתה שליהודים יש חופש פולחן.

אתמול, תשעה באב, מעל לאלף יהודים עלו להר הבית, ומטעמו של בנט יצאה ההודעה כי ישמור על פולחן ליהודים בהר. כעת, בעקבות הביקורות מהעולם הערבי ומכיוונה של רע"מ, בלשכת ראש הממשלה השיבו לפניה של 'גל"צ' ואמרו שטעו בהודעתם.

בלשכתו של ראש הממשלה הבהירו שהם אינם התכוונו לחופש פולחן אלא לחופש ביקור, ואמרו כי בניגוד לטענות בעולם הערבי - הסטטוס קוו בהר הבית נשמר, ולא שונה.

בעקבות הבהרתו של בנט, בימין תוקפים - מפלגת 'הציונות הדתית' השיבה: "שוב מנסור עבאס כעס ושוב בנט התקפל. הפעם על חשבון זכויות היהודים בהר הבית. לצערנו מדינת ישראל שבויה בידי תומכי טרור".

"הבוקר קיבלנו עוד הבהרה איך מתנהלת קואליציה המתבססת על מנסור עבאס", התייחס יו"ר 'עוצמה יהודית' חה"כ איתמר בן-גביר. "התנועה האיסלאמית דורשת ובנט מתקפל. אתמול בנט הדגיש את זכות הפולחן גם ליהודים והבוקר הזכות הזאת 'נעלמה'".

"לא יעזור לבנט ולא לעבאס: עולי הר הבית ימשיכו להתפלל בהר ולהביע זיקתם למקום הקדוש ביותר לעם היהודי על אפם וחמתם של אנשי התנועה האיסלאמית והשותף שלהם- ראש ממשלת ישראל", הוסיף.

כאמור, אתמול ראש הממשלה התייחס לעליית מעל לאלף יהודים להר הבית, והורה להמשיך לעלות אותם להר, כשהוא מדגיש שיישמר הפולחן הדתי בהר. המפלגה האסלאמית בפרט, ובעולם הערבי בכלל, כלל לא אהבו את ההודעה שיצאה מטעמו.

בעקבות כך, בלשכת ראש הממשלה הוציאו הודעה שבה אמרו כי גם למוסלמים ישמר פולחן דתי, ולאחר מכן הוציאו הודעה גם כן בערבית כדי להרגיע את היחסים. כעת, כאמור, משנים לגמרי את הודעתם.

הר הבית נפתלי בנט מפלגת רע"מ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד