י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מתווה בצל הקורונה

כך נערכים לפתיחת שנה"ל: זום, בדיקות, הצהרת בריאות

בדיקות אחת לשבוע לתלמידים ולמורים כתנאי לכניסה לבית הספר, לימודים משולבים בכיתה ובזום, שיעורים במבני ציבור והימנעות מסגירה גורפת של מוסדות חינוך: המתווה המלא של מרכז השלטון המקומי לפתיחת שנת הלימודים

כך נערכים לפתיחת שנה"ל: זום, בדיקות, הצהרת בריאות
לימודים בביה"ס אורות עציון באפרת צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90

בימים אלה נערך השלטון המקומי לפתיחת שנת הלימודים, כאשר העיקרון המרכזי המנחה הוא למידה רציפה ללא קפסולות. לפי התוכנית, התנאי לכך הוא ביצוע בדיקות מהירות לתלמידים ולמורים אחת לשבוע; והפעלה דיפרנציאלית של מערכת החינוך, כלומר כל מקרה ייבחן לגופו - כך שכיתה שבה יימצא חולה קורונה לא תוביל בהכרח לסגירת כל השכבה.

לדברי יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס, ככל ששיעורי ההתחסנות בקרב בני הנוער יגדלו, מערכת החינוך בתיכונים תפעל כסדרה. להערכתו עיקר ההתמודדות תהיה עם בתי הספר היסודיים. לפיכך כולל המתווה למידה מפוצלת. 70 אחוז מהתלמידים ילמדו בבית הספר ו-30 אחוזים מהבית בימים שייקבעו מראש לכל כיתה, הימים ייקבעו בכל חודש מחדש, כך מדווחת הבוקר תמר טרבלסי חדד, בעיתון 'ידיעות אחרונות'.

מרכיב נוסף המוגדר חובה מתייחס להרחבת טופס הצהרת הבריאות עליו נדרשים ההורים לחתום בתחילת השנה, ולהתאים אותו לעידן הקורונה. הצהרה זו תכלול התחייבות לא לשלוח ילד עם חום או ילד בבידוד, וגם הסכמה מראש לעריכת בדיקות קורונה. חתימה על הצהרה זו תהווה תנאי לכניסת התלמידים לבית הספר.

עוד דווח ב'ידיעות אחרונות', כי בהתאם למתווה שמציעים בשלטון המקומי יתקיימו בדיקות קורונה בכניסה לבית הספר על ידי המורים אחת לשבוע. לחילופין תיבדק אפשרות שההורים יקבלו ערכות בדיקה ויקיימו את הבדיקה באופן עצמאי לילדיהם.

בדיקת קורונה אחת לשבוע תכלול גם את המורים. מורים שאינם מחוסנים יחויבו להיבדק לקורונה אחת ל-72 שעות. "אין שום בעיה עם בדיקת קורונה מהירה לילדים, דבר שיאפשר פתיחה רציפה וסדירה של מערכת החינוך", אומר ביבס. "זו אינה בדיקה כואבת ומטרידה אלא בדיקת רוק פשוטה. כך גם לגבי המורים.

בדיקות מהירות ופשוטות אחת לשבוע ישמרו על בריאות התלמידים והמורים. כך נוכל אחת לשבוע לייצר ודאות ולאזן. מורים שאינם מחוסנים טוענים שהחיסון מזיק, אבל אינם יכולים לטעון שבדיקה מזיקה. מורה שאינו מחוסן מסכן את התלמידים".

במתווה מדובר גם על מרחבי למידה, כך שתינתן גמישות לרשות המקומית ולבית הספר לתכנן למידה גם במרחבים פתוחים וגם במבני ציבור סמוכים כמו מרכזים קהילתיים, אולמות ספורט ומבנים עירוניים.

שנת הלימודים קורונה זום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד