י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
פער משמעותי

פרעות לוד: מספר התיקים שנפתחו לערבים וליהודים

מרבית התיקים הפליליים, על רקע ההתפרעויות האלימות של הערבים הישראלים במהלך מבצע 'שומר החומות' נגד ארגוני הטרור ברצועת עזה – נפתחו לערבים ישראלים, ומספר מועט בלבד לתושבים יהודים. מתוך כלל התיקים הפליליים שנפתחו בתאריכים 10-25 במאי, 50 נפתחו נגד תושבי לוד - 46 מהם לא יהודים, ו-4 יהודים

פרעות לוד: מספר התיקים שנפתחו לערבים וליהודים
ניידת עולה באש בלוד צילום: Yossi Aloni/Flash90

מרבית התיקים הפליליים, על רקע ההתפרעויות האלימות של הערבים הישראלים במהלך מבצע 'שומר החומות' נגד ארגוני הטרור ברצועת עזה – נפתחו לערבים ישראלים, ומספר מועט בלבד לתושבים יהודים. כך לפי פילוח הנתונים הפנימיים של המשטרה, לפי מקום מגורי החשודים ודתם, שהגיע לידי חדשות 12.

על פי הדיווח של ליה ספילקין, המשטרה פתחה 65 תיקים פליליים על עבירות שהתרחשו במהלך המצבע הצבאי ובימים שלאחר ההכרזה על 'הפסקת אש'.

העיר לוד הייתה לאחד ממוקדי ההתפרעויות של המחבלים הערבים נגד אזרחים יהודים, ואכן, מרבית התיקים הפליליים נפתחו נגד תושבי לוד.

מתוך כלל התיקים הפליליים שנפתחו בתאריכים 10-25 במאי, 50 נפתחו נגד תושבי לוד - 46 מהם לא יהודים, ו-4 יהודים. בנוסף, 6 תיקים נפתחו נגד תושבי ירושלים שאינם יהודים, ואחד נגד יהודי. גם נגד 4 תושבי רמלה לא יהודים נפתח תיק, ואחד יהודי. בתיק שבו יש מספר מעורבים, יהודים ולא יהודים - הוא נרשם תחת שתי הקטגוריות.

בדיווח צוין כי בחלק מהימים הגיעו תושבים מיהודה ושומרון להגן על התושבים היהודים המקומיים בלוד. לא מפורט בנתונים על אלו עבירות נפתחו התיקים, אבל קיימים 2 תיקים נגד תושבי המועצה האזורית מטה בנימין ו-3 תיקים נגד תושבי המועצה האזורית שומרון.

פרעות לוד פלילי תיק ערבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד