י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הונאה רחבה

חשד: כך עקצו את הביטוח לאומי במיליוני שקלים

תשעה חשודים נעצרו היום על ידי המשטרה בחשד שעקצו את הביטוח לאומי בלמעלה מ-60 מיליון שקלים | החשודים פעלו באמצעות חברת 'טריניטי' שעסקה במתן דו"חות כוזבים בשמם של עובדי חברות גדולות 

חשד: כך עקצו את הביטוח לאומי במיליוני שקלים
הביטוח הלאומי צילום: פלאש 90

במסגרת המאבק של משטרת ישראל יחד עם אגף החקירות במוסד לביטוח לאומי בתופעת עבירות ההונאה והמרמה, עוכבו מספר חשודים מחברת "טריניטי מערכות מחשוב בע"מ" בחשד להונאה של עשרות מילוני שקלים מהמוסד לביטוח לאומי.

הבוקר פשטו בלשי וחוקרי היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) בלהב 433 ביחד עם חוקרי המוסד לביטוח לאומי, על בתיהם של תשעה חשודים שפעלו באמצעות חברת "טריניטי", בחשד כי הוציאו כספים במרמה מהמוסד לביטוח לאומי בהיקפים של למעלה מ-60 מיליון שקלים בעבור חברות גדולות במשק וגופים מוסדיים, ביניהם מוסדות ציבור.

על פי החשד, החשודים מקבוצת "טריניטי" פעלו בשיטתיות, כאשר הם פונים לחברות גדולות במשק בהצעה לקבל בעבור העובדים שלהם החזרים מהביטוח הלאומי, תוך שהם מזייפים נתונים ומגישים בשמם לכאורה דו"חות כוזבים.

באמצעות "טריניטי", קיבלו החברות זיכויים והחזרים מהביטוח הלאומי ובמרמה בהיקפים של עשרות מיליוני שקלים במשך תקופה של מספר שנים. עפ"י החשד, בשיטת ההונאה והמרמה, שלשלו החשודים לכיסם מיליוני שקלים מתוך ההחזרים שהתקבלו מהמוסד לביטוח לאומי.

החקירה מנוהלת ביחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית והמוסד לביטוח לאומי, בליווי פרקליטות מיסוי וכלכלה. בתום החיפוש באחד הבתים נתפסו מוצגים וכלל המעוכבים הועברו לחקירה במשרדי היחידה, בחשד לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף, רישום כוזב במסמכי תאגיד, ועבירות של ביטוח לאומי.

"משטרת ישראל תמשיך לפעול נגד תופעת המרמה וההונאות הפוגעות בכלכלת המדינה, תוך שימוש בכלל האמצעים העומדים לרשותה, במטרה להעמיד לדין את העבריינים", נמסר מהמשטרה.

עוקץ מעצרים ביטוח לאומי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד