י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
שינוי אמיתי?

הממשלה החליטה: אלו המשרדים שייסגרו וימוזגו

הממשלה החליטה על סגירת משאבי המים, הדיגיטל הלאומי, נושאים אסטרטגיים, ההשכלה הגבוהה והמשלימה והמשרד לחיזוק וקידום קהילתי | למעט המשרד לנושאים אסטרטגיים שאר המשרדים כלל לא הוקמו בעקבות כך שלא עבר תקציב, ומשכורות השרים שכיהנו בהם הועברו דרך משרד ראש הממשלה

הממשלה החליטה: אלו המשרדים שייסגרו וימוזגו
אילוסטרציה צילום: pixabay

הממשלה אישרה היום (שני) את ביטולם של המשרדים משאבי המים, הדיגיטל הלאומי, נושאים אסטרטגיים, ההשכלה הגבוהה והמשלימה והמשרד לחיזוק וקידום קהילתי. בנוסף הוחלט על העברת תחומי פעילותם למשרדי הממשלה השונים.

במשרד משאבי המים כיהן השר זאב אלקין, היום ממשלת השינוי, במשרד הדיגיטל הלאומי כיהן השר לשעבר והח"כ בהווה דודי אמסלם, המשרד לנושאים אסטרטגיים היה בידי מפלגת 'כחול לבן', המשרד להשכלה גבוהה מוזג למשרד החינוך בראשת יפעת שאשא ביטון, והמשרד לחיזוק וקידום קהילתי היה בידיה של הח"כית אורלי לוי אבקסיס.

עם זאת יצוין כי למרות הפומפוזיות בדבר סגירת המשרדים הנ"ל, למעט המשרד לנושאים אסטרטגיים שאר המשרדים כלל לא הוקמו בעקבות כך שלא עבר תקציב, ומשכורות השרים שכיהנו בהם הועברו דרך משרד ראש הממשלה.

אחת מהביקורות המרכזיות כלפי הממשלה החדשה היא ריבוי התיקים בה, כשמוזכר כי בישיבתם באופוזיציה ביקרו אנשי הממשלה הנוכחית את הממשלה הקודמת על דבר דומה.

בתוך כך אתמול התראיין השר לשיתוף פעולה אזורי, עיסאווי פריג' ל-ynet וחשף כי כשנכנס למשרדו החדש גילה שאין מה לעשות בו והוא מרוקן מתוכן. המראיין הפרשן אטילה שומפלבי ציין בפני השר פריג' כי קודמו במשרד לשת"פ אזורי, אופיר אקוניס, אמר בצאתו כי צריך לסגור את המשרד. "אגיד לך מה", השיב פריג', "אם אתה לא עובד - אקוניס צודק. אבל אם אתה מתכוון לעבוד - אקוניס לא צודק".

"נכון לעכשיו", אמר השר מ'מרצ', "אני לא יכול להגיד בוודאות האם המשרד נצרך או לא". לדבריו, "אני צריך עוד כמה חודשים כדי לדעת זאת". השר פריג' הוסיף והודה בכנות כי כשהגיע למשרד גילה אותו ריק מתוכן ועובדים שאין להם מה לעשות. לדבריו הוא ראה עובדים "קוראים זוהר", בגלל שאין להם תכנית עבודה כלל. פריג' מסביר כי אינו יודע אם הם אינם עובדים כי אין להם במה, או כי לא הפעילו אותם. "אני בתהליך בניית משרד", סיכם פריג'. 

משרדי ממשלה משרד ראש הממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד