כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
פלונטר הדיינים

בגיבוי היועמ"ש כך עוקפים בממשלה את החוק כדי לזרז חקיקה

חוק הדיינים אמנם נפל בשבוע שעבר אך בשעות אלו הוא מאושר מחדש בישיבת הממשלה המתכנסת לדון בו במטרה לאשרו תוך לו"ז צפוף במיוחד | האבסורד המרכזי הוא התרגיל שעושה הממשלה בכדי לעקוף את החוק הדורש להביא כל הצעה לעיון הציבור, והכל בחסות היועמ"ש

בגיבוי היועמ"ש כך עוקפים בממשלה את החוק כדי לזרז חקיקה
בנט צילום: עמוס בן גרשום לעמ

פלונטר חוק הדיינים עדיין מתנהל, לאחר שנפל בשבוע שעבר, כפי שפורסם לראשונה כאן ב'בחדרי חרדים', הוא מאושר כעת מחדש בישיבת הממשלה המכונסת בשעה זו בכנסת, לקראת המשך החקיקה בשלוש קריאות בימים הקרובים בתוך לו"ז צפוף, כשהמטרה היא להספיק את הקמת הוועדה במועד הקבוע בחוק.

אלא, שביום שישי הערימו גורמים משפטיים וכן חבר הכנסת אבי מעוז קושי משפטי בחקיקת החוק, כך שנדרשת לכל הצעת חוק מאז שעולה לסדר היום עד לחקיקתה הראשונית 21 יום לעיון הציבור שיכולים להעביר הערות למשרד הרלוונטי.

הטענה המשפטית של הגורמים המשפטיים ושל חבר הכנסת אבי מעוז הייתה כי החוק שונה בוועדה, ועל כן יש להתייחס אליו כחוק חדש ולהתחיל את הליך החקיקה מאפס, דהיינו להמתין עכשיו עוד 21 יום לעיון הציבור מחדש.

חבר הכנסת מעוז פנה ביום שישי ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ולמשנה ליועמ"ש עו"ד רז נזרי וביקש הבהרות, היום (ראשון) השיבו מלשכתו של נזרי וחשפו את התרגיל שקיבל גיבוי משפטי ויאפשר את חקיקת חוק הדיינים מחדש.

כך, מתעלמים בממשלה ובמשרד המשפטים מהעובדה שהנוסח המקורי שקיבל את 21 הימים לעיון ביקש לשנות סעיף אחד, ואילו לאחר השינויים בוועדה מבקשים לבצע בו לא פחות מ-12 שינויים בחוק, ומשרד המשפטים מבינים כי השינויים ייעשו שוב אך נותנים גיבוי לתרגיל של הממשלה.

במכתב התשובה לחה"כ מעוז כותבת עו"ד יעל בלונדהיים בשמו של המשנה ליועמ"ש רז נזרי כי מכיוון שהשר לשירותי דת ביקש כי הממשלה תעביר את הצעת החוק הממשלתית לדיון ולהצבעה בכנסת פעם נוספת, ובהתאם לכך מועלית טיוטת החוק שכבר הופץ להערות הציבור. "כלומר, ההצעה אינה כוללת את התיקונים שהוכנסו בהליך החקיקה בכנסת", לכן אין צורך בהליך המחודש של המתנה ל-21 יום.

נציין כי גם הנוסח המקורי קיבל אישור מהיועמ"ש לקיצור 21 הימים, ולכן התהליך בכלל לא נעשה בחוק הזה כראוי, אך כל שכן אחרי שרואים את ההבדלים בין הנוסח המקורי שכביכול עבר את ההליך ואת הנוסח שצפוי לעלות להצבעה בקריאה שנייה ושלישית ניתן להבין את התרגיל ואת גודל האבסורד.

בשעה האחרונה הצביעו שרי הממשלה וחברי ועדת השרים לחקיקה בעד העברת חוק הדיינים מחדש, תוך שהם מתעלמים מהטענה המשפטית.

'בחדרי חרדים' פנה אל משרד המשפטים וביקש הבהרות, נפרסם את תגובתם לכשתתקבל.

רז נזרי חוק הדיינים תרגיל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד