י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
עולם ללא עשן

גם בחופשת בין הזמנים: נמנעים מנזקי הסיגריות

צעירים רבים מתחילים לעשן דווקא בחופשת בין הזמנים והדבר מחייב משנה זהירות מצד ההורים והמחנכים • סקר שנערך לאחרונה בקרב המגזר החרדי מגלה כי מרבית הציבור לא מודע לסכנות בעישון סיגריות בוערת • חופשת בין הזמנים היא הזדמנות להדגיש את חומרת הסכנה מהכימיקלים הנפלטים בעשן הסיגריה כתוצאה משריפת הטבק, המהווה את הגורם עיקרי למחלות הקשורות בעישון

גם בחופשת בין הזמנים: נמנעים מנזקי הסיגריות
עישון סיגריות צילום: Yossi Zamir/FLASH90

העישון מסוכן לבריאות – גם בחופש: התופעה בה בחורי ישיבה מתפתים לסיגריה הראשונה בתקופת בין הזמנים מוכרת וידועה. אולם, חלק מהמעשנים הזמניים הופכים למעשנים קבועים ומתקשים לוותר על ההרגל המסוכן גם עם פתיחת זמן אלול הבעל"ט. על פי סקר שנערך לאחרונה בקרב המגזר החרדי, נראה שמרבית הציבור החרדי סבור כי ניקוטין הוא גורם הנזק העיקרי בעישון סיגריות, בעוד המדע מצביע על הכמיקלים הנפלטים בעשן הסיגריה כתוצאה משריפת הטבק כגורם העיקרי למחלות הקשורות בעישון.

הדו"ח האחרון של משרד הבריאות אודות היקפי העישון בישראל מצביע כי חרף מאמצים רגולטורים והסברתיים נרחבים שנעשו בשנים האחרונות על מנת להפחית את מספר המעשנים בישראל, אחוז המעשנים נותר כמעט ללא שינוי ועומד על כ-20%. מדובר בשיעור גבוה יותר מיתר מדינות הOECD , ושיעור זה לא פחת גם בתקופת מגפת הקורונה.

לקראת חופשת בין הזמנים מרחיבה פיליפ מוריס בע"מ את פעילות ההסברה להגברת המודעות לנזקי עישון הסיגריות תחת הכותרת "שווה לותר על טבק בוער". האפשרות הטובה ביותר היא כמובן לא להתחיל בכלל לעשן; ולכן על הורים ומחנכים לפקוח עין על צעירי הצאן במיוחד בתקופה זו.

באשר למעשנים בוגרים, חרף מאמצים רבים ומגוונים, מיליוני אנשים ברחבי העולם ממשיכים לעשן. עבור מעשנים בגירים אלה, אשר ממשיכים לעשן, מוצרים מבוססי מדע ונטולי בעירה ועשן יכולים למלא תפקיד בהפסקת השימוש בסיגריות. על פי המדע, הפעולה המשחררת כמות גדולה של כימיקלים מזיקים וזו הקשורה למחלות הנגרמות מעישון היא שריפת הטבק. כאשר מציתים סיגריה היא שורפת טבק בטמפרטורות המגיעות עד C°900. הטמפרטורות הגבוהות הנוצרות כתוצאה מתהליך שריפת הטבק גורמות להיווצרותם של מרבית הכימיקלים המזיקים הנמצאים בעשן סיגריות.

ביטול תהליך הבעירה פירושו כי הכמויות והרמות הממוצעות של הכימיקלים המזיקים הנוצרים ניתנות להפחתה משמעותית בהשוואה לעשן הנפלט מסיגריות הבוערות. כיום קיימים מוצרים חדשניים נטולי עשן, שעל אף שהם אינם נטולי סיכונים, הם בעלי פוטנציאל להפחית במידה משמעותית את החשיפה לכמויות ולרמות הממוצעות של הכימיקלים המזיקים בהשוואה לסיגריות.

לחצו למידע נוסף אודות נזקי הסיגריות>>

פיליפ מוריס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד