י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מגיבים לפרסום ב'בחדרי'

הממשלה התעלמה; הח"כים תוקפים: "ישראבלוף ואחיזת עיניים"

בעקבות התעלמות חברי ועדת השרים לענייני חקיקה מהטענה המשפטית בנוגע לחוק הדיינים, ולאחר שבממשלה ביצעו תרגיל ע"מ לזרז את העברת החוק, הח"כים באופוזיציה זועמים | מקלב: "בממשלה הקודמת לא היה סיכוי לקבל אור ירוק מהיועצים המשפטיים למקרים קלים בהרבה"

הממשלה התעלמה; הח"כים תוקפים: "ישראבלוף ואחיזת עיניים"
בנט ולפיד צילום: Marc Israel Sellem/POOL

שרי הממשלה וחברי ועדת השרים לענייני חקיקה מתעלמים מהטענה המשפטית בנוגע להעברת חוק הדיינים, כשבממשלה ביצעו תרגיל חוקתי כדי לזרז את הליך החקיקה בלוח הזמנים הצפוף. באופוזיציה תוקפים את הממשלה ואת הגורמים המשפטיים שאישרו את התרגיל.

יו"ר מפגלת נעם חבר הכנסת אבי מעוז שפנה ליועמ"ש וקיבל את מכתב המענה שחשף את התרגיל הגיב: "ממשלה שעושה הכל, אבל הכל כדי לפגוע ביהדות, בביטחון ובמדינה. בשביל לפגוע ביהדות הם מוכנים לעקם כל דין, לרמוס כל נוהל ולהנדס מחדש את החוק והסדר - והכל בכדי לדהור למדינת כל אזרחיה ללא הפרעות וללא דין וחשבון לציבור".

עוד הוסיף חבר הכנסת מעוז וקרא לממשלה, "להתעשת דחוף - ולעצור את רמיסת הציבור בתרגילים. ממה אתם מפחדים? תנו לציבור להביע את עמדתו על החוק". הוא ציין עוד כי "הממשלה הזו חייבת לסיים את ימיה, ואנו נעשה הכל כדי שזה יקרה בקרוב".

ח"כ משה ארבל הגיב אף הוא לפרסום ב'בחדרי חרדים' ותקף: "לצערי הרב שוב הממשלה משתמשת בישראבלופ ומתעתעת את הגורמים שאמורים לשמש עבור אזרחי ישראל 'שומרי סף'". לדבריו, "ברור לכל כי אין בכוונת הממשלה לקדם את הצעת החוק בנוסח שמוגש ואף דברים אלו נאמרו בדיוני ועדת חוקה לפרוטוקול על ידי נציגי הממשלה לרבות הקשיים החוקתיים בנוסח".

הח״כ המשפטן הוסיף ותקף כשטען כי "העלאת הצעת החוק בנוסחה המקורי להצבעה הינה תרמית ואחיזת עיניים וצר לי על שומרי הסף שמאפשרים לתופעות אלו להתקיים".

גם חבר הכנסת אורי מקלב המייצג את יהדות התורה בדיוני הוועדה כנגד חוק הדיינים אומר בשיחה עם 'בחדרי חרדים': "העלנו את טענת הנושא החדש בוועדה, לא אפשרנו לנו להעביר את זה כך וקיימנו בירור בוועדת הכנסת. בדיון חידדנו את העובדה כי כאן לא מדובר רק בנושא חדש אלא בחוק אחר ושונה לגמרי שאין אף מילה מהחוק המקורי הנמצאת בחוק החדש".

מקלב תהה: "כיצד ניתן לעוות חקיקה בצורה חדה כל כך", כשהוא תוקף, "שרי הממשלה חוצים את כל הקווים האדומים ומאבדים כל פרופורציה עד אשר מדעים לממדים מפלצתיים ברמיסת החוק. הממשלה והיועצים המשפטיים שלה מגלים לולינות בלתי רגילה בהגמשת חוקים לטובתם. בממשלה הקודמת לא היה סיכוי לקבל אור ירוק מהיועצים המשפטיים למקרים קלים בהרבה ממקרה זה".

חוק הדיינים משה ארבל אורי מקלב אבי מעוז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד