י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
סאגת העלייה להר הבית

שיקלי תוקף: מי בכלל שואל את רע"מ מה מותר ומה אסור?

בראיון הבוקר חידד אחד מהעולים חבר הכנסת עמיחי שיקלי את עמדותיו והצהיר כי ימשיך לעלות להר הבית למרות חברי הממשלה שמתחו ביקורת על כך. בדבריו אמר: "מי בכלל שואל את רע"מ מה מותר ומה אסור? מי שמגמגם בהר הבית יגמגם בכל חלקי ישראל"

שיקלי תוקף: מי בכלל שואל את רע"מ מה מותר ומה אסור?
עמיחי שיקלי צילום: Olivier Fitousi/Flash90

במהלך יום האתמול (ראשון) יום צום תשעה באב עלו למעלה מ-1,500 יהודים להר הבית, ביניהם גם חברי כנסת, ונדמה היה כי מדובר שוב בטריגר לפיצוץ במערכת היחסים המורכבת של ממשלת הכלאיים בישראל.

הבוקר בראיון לינון מגל ובן כספית ברדיו 103 חידד אחד מהעולים חבר הכנסת עמיחי שיקלי את עמדותיו, הוא הצהיר כי ימשיך לעלות להר הבית למרות חברי הממשלה שמתחו ביקורת על כך. בדבריו אמר: "מי בכלל שואל את רע"מ מה מותר ומה אסור? מי שמגמגם בהר הבית יגמגם בכל חלקי ישראל" הבהיר.

שיקלי המשיך והסביר בציניות כי הוא ממשיך מורשתו של יצחק רבין שהצהיר כי ירושלים תישאר אחת. המראיין בן כספית השיב: "אין רוב בציבור על כך שצריך לשנות את הסטטוס קוו בהר הבית". שיקלי: "הריבונות היא חירות של כל רגב אדמה בישראל".

מוקדם יותר הבוקר לאחר הביקורות בעולם הערבי, אמרו בלשכתו של ראש הממשלה בעקבות הביקורות מהעולם הערבי ומכיוונה של רע"מ, ובתגובה לפניה של 'גל"צ' אמרו שטעו בהודעתם, והבהירו שהם אינם התכוונו לחופש פולחן אלא לחופש ביקור, ואמרו כי בניגוד לטענות בעולם הערבי - הסטטוס קוו בהר הבית נשמר, ולא שונה.

במפלגת 'הציונות הדתית' הגיבו לדבריו: "שוב מנסור עבאס כעס ושוב בנט התקפל. הפעם על חשבון זכויות היהודים בהר הבית. לצערנו מדינת ישראל שבויה בידי תומכי טרור". חבר הכנסת איתמר בן גביר הוסיף: "הבוקר קיבלנו עוד הבהרה איך מתנהלת קואליציה המתבססת על מנסור עבאס. התנועה האיסלאמית דורשת ובנט מתקפל. אתמול בנט הדגיש את זכות הפולחן גם ליהודים והבוקר הזכות הזאת 'נעלמה'".

"לא יעזור לבנט ולא לעבאס: עולי הר הבית ימשיכו להתפלל בהר ולהביע זיקתם למקום הקדוש ביותר לעם היהודי על אפם וחמתם של אנשי התנועה האיסלאמית והשותף שלהם- ראש ממשלת ישראל", סיכם.

 

עמיחי שיקלי הר הבית מפלגת רע"מ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד