י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
שמחה גדולה

מזל טוב: בת נולדה לאלמנת האברך שנהרג באסון מירון

שמחה גדולה במודיעין עילית: אלמנת הרוג מירון, האברך החשוב הרב מנחם אשר זקבך ז"ל, מאברכי כולל 'עטרת שלמה' במודיעין עילית, חבקה בת בשעה טובה ומוצלחת

מזל טוב: בת נולדה לאלמנת האברך שנהרג באסון מירון
הרב מנחם אשר זקבך ז"ל צילום: באדיבות המצלם

שמחה מהולה בעצב: אלמנתו של הרוג אסון מירון, האברך החשוב הרב מנחם אשר זקבך ז"ל, מחשובי אברכי כולל 'עטרת שלמה' במודיעין עילית ילדה היום (שני) בת בשעה טובה ומוצלחת. 

מדובר בשמחה גדולה במשפחה מאז האבל העצום מאותו ליל מר ונמהר - ל"ג בעומר באתרא קדישא מירון שם נהרג באסון הנורא יחד עם עוד 44 קדושים, כעת הילדה הקטנה תצטרף לאחותה הגדולה שנותרה יתומה מאבא. 

ר' מנחם ז"ל חתנו של יבלחט"א הרב יוסף דב קנטור שליט"א ממודיעין עילית, היה מבני עלייה ממש בישיבה ובכולל, היתה לו קבלה מיוחדת בשמונה שנים האחרונות כשנהג לברך ברכת המזון רק מתוך ברכון, גם שהוא הגיע לשמחה אם הוא לא ראה שיש ברכון זמין הוא לא היה נוטל את ידיו. מאז פטירתו הטראגית הצטרפו עשרות אלפים למיזם של משפחתו והמונים קיבלו כל אחד לברך ברכת המזון מתוך סידור. 

היה האברך שתמיד חתר לשלימות. אברך עם יעדים ועם הספקים. כשקיבל על עצמו כמות של חומר לא עלה יצועו לפני שהספיק את כל מה שתכנן לעצמו. ואם בבית מדרש של הישיבה כבר כבה האור, או בחדרו בפנימייה היו בחורים שביקשו כבר לישון והאור הפריע להם, הרי שהיה הולך לבית הכנסת סמוך ומשלים את לימודיו, חוק קבוע מידי יום ביומו. לא דוחים למחר את מה שתכננו להיום.

מי שסיפר על רגעיו האחרונים של הרב מנחם ז"ל באותו לילה במירון היה העסקן ר' יצחק שינין, מכר המשפחה ששב לליל שישי האחרון ל"ג בעומר במירון וסיפר בשבעה לעיתון 'המבשר': "מנחם הגיע יחד עם אביו ועם אח נוסף צעיר ממנו. לא אשכח שעל המגש נותר מנת בשר אחת, ומנחם ביקש להגיש את זה לאביו, אך אביו ביקשו שייקח זה בעבורו, ואמר הרי כבר יביאו מנות נוספות. וכך התווכחו ביניהם כמובן שמנחם ניצח ואביו קיבל מנה זו. כל עוד זכה לקיים מצוות כיבוד אב בשעותיו האחרונות עלי אדמות".

שינין המשיך וסיפר: "בסיום הסעודה, מנחם אמר שהוא הולך עם אח נוסף להדלקה של תולדות אהרן, והם סיכמו כולם להיפגש שוב אצלי בהכנסת אורחים בשעה רבע לשתיים בלילה... ומשם ימשיכו הביתה. "אולם הגיע השעה 1 וסדרי עולם נשדדו. הידיעות הקשות החלו לזרום אלינו, וכמובן שאני כאיש זק"א עזבתי מיד הכל ורצתי עם העובדים שלי למעלה. מה ששם התרחש באותם רגעים שנדמו כנצח, אלו זוועות ומראות שלא ראיתי ולא דמיינתי שאראה לעולם. הקהל פתח שם שני שורות בכדי שהמתנדבים יוכלו לגשת לזירה הקשה, ופשוט כל מי שהיה במקום וידע לבצע פעולות החייאה, התחננו אליו שיעשה משהו. בכל הצדדים היו מוטלים יהודים במצב אנוש ה"י. אולם לדאבון לב למרות שהיו כאלו שהצליחו להחיותם, לארבעים וחמשה איש זה כבר היה מאוחר מידי". 

"השעה 4 וחצי לפנות בוקר. אני שב להכנסת אורחים ומוצא את האבא ואת הבן הצעיר שלדבריו בדרך נס מאן-דהוא שלף אותו החוצה. הם יושבים וממתינים וההרגשה שלהם קשה מאוד. באותו רגע איננו יודעים מה עם אירע עם מנחם, אבל ליבו של האב לא מבשר טובות. מנחם הוא בעל ובן אחראי, ואם הוא לא יצר כל קשר עד עתה זהו אכן סיבה לדאגה. נסינו לברר בבתי חולים אך הוא לא היה בשום מקום. האבא היקר החליט לשוב הביתה לבני ברק ושם כבר הודיעו לו על האסון הקשה".

מנחם אשר זקבך אסון מירון תשפ"א

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד