י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ממשלה מסוכסכת

שר הבריאות מקדם ביטוח בריאות למסתננים, שקד מתנגדת

שר הבריאות ניצן הורביץ מעוניין לדאוג לצרכי הבריאות של המסתננים, ומקדם חרף התנגדותה של שרת הפנים ביטוח רפואי לעשרות אלפי מסתננים | לשכת שקד בתגובה: "תפעל בכל האמצעים הנתונים לרשותה כדי להביא ליציאתם מהארץ" 

שר הבריאות מקדם ביטוח בריאות למסתננים, שקד מתנגדת
ניצן הורביץ צילום: פלאש 90

אחד מסימני ההיכר של ממשלת הכלאיים הוא חוסר ההסכמה כמעט על כל תחום, חוסר הסכמה המושרש בדעות האישים המרכיבים אותה. כזו היא הסאגה החדשה שהתפרסמה הבוקר (שני) לפיה שר הבריאות ניצן הורביץ מעוניין לדאוג לצרכי הבריאות של המסתננים, חרף התנגדותה של שרת הפנים.

שר הבריאות נימק את החלטתו לקדם ביטוח בריאות עבור עשרות אלפי המסתננים וכתב בחשבון הטויטר שלו: "הם עובדים במטבח, בניקיון, במלונות- והם שקופים. למבקשי המקלט אין מעמד ואין כוח פוליטי. אבל הם בני אדם ויש להם את הזכות הבסיסית של האדם: הזכות לבריאות. המימוש שלה הוא החובה המוסרית שלנו וגם אינטרס ברור של בריאות הציבור. לכן הנחתי את משרד הבריאות לקדם ביטוח רפואי למבקשי מקלט בישראל".

ב'ישראל היום' פנו עם הדיווח אל לשכת שרת הפנים איילת שקד שהבהירה בתגובה: "שרת הפנים מתנגדת לכל צעד שיביא להשתקעות של מסתננים בלתי חוקיים בישראל ותפעל בכל האמצעים הנתונים לרשותה כדי להביא ליציאתם מהארץ".

המקומם הוא כי בעוד שרי הבריאות והפנים מתקוטטים ביניהם בדבר מימון צרכי הבריאות של המסתננים, שניהם חברים בממשלה לצד שר האוצר ההולך ומקצץ בזכויות הציבור החרדי בישראל, הבולטת שבהם היא גזירת המעונות שהנחית על ציבור האברכים ובני משפחותיהם.

מסתננים איילת שקד ניצן הורוביץ ביטוח בריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד