ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
"לא חלק מהפוליטיקה"

תאגיד הגלידות מחרים את ההתנחלויות: "שטחים כבושים"

ברקע ההפגנות נגד ישראל בזמן מבצע 'שומר החומות' - היום מודיעה חברת הגלידות 'בן אנד ג'ריס' כי תפסיק למכור את מוצריה בשטחי יו"ש: "לא עולה בקנה אחד עם ערכי החברה" | הודעת חברת הגלידות מגיעה לאחר שהיא הותקפה על ידי אנטישמים ופרו פלשתינים, בטענה שהיא משת"פ עם ישראל | ב'יוניליוור' מבהירים: "ליוניליוור ישראל אין כל קשר למותג בן אנד ג'ריס בישראל"

תאגיד הגלידות מחרים את ההתנחלויות: "שטחים כבושים"
pixabay

לאחר שהותקפה ברשתות החברתיות לפני מספר חודשים, היום (שני) 'בן אנד ג'ריס', חברת גלידות שמוכרת ברחבי העולם, כי תפסיק למכור את מוצריה בשטחי יהודה ושומרון.

בהודעה שיצאה מטעם 'בן אנד ג'ריס', נמסר שהסיבה לכך היא שמכירת גלידות בשטחים לא עולה עם ערכיה של החברה, מה שמוביל אותה להפסיק למכור. עוד מסרה החברה כי ההחלטה התקבלה בעקבות תלונות מצד הלקוחות שלה ושותפיה העסקיים.

"אנו מאמינים כי מכירת הגלידה שלנו בשטחים הפלסטינים הכבושים לא עולה בקנה אחד עם ערכי החברה", נמסר מטעמה של החברה המוכרת בעולם, אך ככל הנראה - הסיבה היא ההתקפות מצד גולשים.

בניגוד להודעת החברה העולמית, מבן אנד גריס ישראל נמסר: "בן אנד גריס העולמית החליטו שלא לחדש את ההסכם איתנו בעוד כשנה וחצי מכיוון שאנו סירבנו לדרישתם להפסיק למכור בכל רחבי ישראל".

הגלידות של בן & ג'ריס. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

"אנו קוראים לממשלת ישראל ולציבור הצרכנים - לא לאפשר להחרים את ישראל-זוהי פעולה חסרת תקדים מצד יונילבר הבעלים של בן אנד גריס העולמית. גלידה היא לא חלק מהפוליטיקה", הוסיפו.

הודעתה של חברת הגלידות העולמית, מגיעה לאחר שבזמן מבצע 'שומר החומות' אנטישמים ופרו פלשתינים תקפו בחריפות את דפי החברה העולמית ברשת - מה שהוביל להשבת הפעילות ברשת לזמן קצר.

ההודעה על הפסקת מכירה בהתנחלויות, ככל הנראה, מגיעה כדי לרצות את הקונים נגד ישראל, ולהפסיק את ההתקפות על החברה, שבעליה יהודים.

"פניתי למספר גופי כשרות מהודרת בבקשה להודיע על הסרת הכשרות ממוצרי יוניליוור שמשווקים בארץ", מסר חה"כ משה ארבל מש"ס. "מצופה כי כל גופי הכשרות אשר מעניקים תעודת כשרות למוצרי חברת יוניליוור לא יאפשרו לתת יד לחרם על היהודים החיים ביהודה ושומרון".

מחברת 'יוניליוור ישראל' נמסר בתגובה: "אנו מודעים להחלטת בן אנד ג'ריס ומבקשים להבהיר כי ליוניליוור ישראל אין כל קשר למותג בן אנד ג'ריס בישראל, המנוהל על-ידי זכיין ומתחרה של יוניליוור בשוק הגלידות המקומי. ההחלטה של בן אנד ג׳ריס התקבלה על-ידי הדירקטוריון העצמאי של בן אנד ג'ריס העולמית".

עוד הוסיפו להבהיר: "יוניליוור ישראל גאה מאוד בהיסטוריה שלה בישראל ומחויבת לחלוטין לנוכחותה בארץ. החברה מעסיקה כ-2,000 עובדים במטה, במערך הלוגיסטי ובעיקר במפעלים שלנו בערד, עכו, צפת וחיפה - ורק בעשור האחרון השקיעה יוניליוור בפעילותה בישראל למעלה ממיליארד שקלים. החברה תמשיך להשקיע באנשיה, במותגיה ובעסקיה בארץ".

גלידה חרם יהודה ושומרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד