י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
סיבה לרוץ ולהתחסן

עמית סגל: הכישלון ההסברתי של הממשלה

הפרשן עמית סגל טוען כי הכישלון ההסברתי של הממשלה בא לידי ביטוי בכך שלא הצליחה לשכנע מספיק את הציבור שירידת היעילות של החיסון מול הוראינט היא דווקא סיבה לרוץ ולהתחסן

עמית סגל: הכישלון ההסברתי של הממשלה
נפתלי בנט צילום: Marc Israel Sellem/POOL

המסרים המבלבלים בכל הנוגע להתנהלות הממשלה מול ההתפרצות המחודשת של הקורונה ובעיקר זה של זן הדלתא, גורמים לביקורת רבה כלפי ראש הממשלה והשרים, בית היתר על חוסר היכולת שלהם לקבל הכרעות בנוגע לנתב"ג.

הפרשן עמית סגל עומד באולפן 'חדשות 12' על הבעיות של הממשלה בכל הנוגע להתמודדות עם העלייה בתחלואה והיכולת להסביר לציבור כיצד לנהוג.

לדברי סגל הבעיה המרכזית והאסטרטגית של הממשלה בכל הנודע להתמודדות כעת עם התחלואה, היא העובדה שמצד אחד הוריאנט החדש מתפשט בגלל ירידה באפקטיביות של החיסונים, אל מול זה נצבת העובדה שכדי למנוע מהמגפה להתפשט, נדרש שכמה שיותר אנשים בישראל יתחסנו. 

סגל עומד על הנתון העכשווי שמספר שמגיל 0-60 יש ארבעה וחצי מיליון מתחסנים וחולה קשה אחד בלבד. יוצא מכך שאם אתה בן פחות מ-60 והתחסנת - לא תהיה בבית החולים. 

לדעת סגל הכישלון ההסברתי הבולט של הממשלה כעת הוא העובדה שהיא לא מצליחה להסביר לציבור שזה שהוריאנט החדש מתפשט היא סיבה לרוץ ולהחסן ולא חלילה לשקול זאת שוב.

בתוך כך, משרד הבריאות מפרסם הבוקר (שני) כי 829 חולי קורונה נוספים אובחנו בישראל במהלך היממה האחרונה, בכך עלה מספר החולים מתחילת התפרצות הנגיף בארץ ל-852,176. על פי הנתונים, במהלך היממה האחרונה בוצעו 49,373 בדיקות לחשודים כחולי קורונה.

מספר החולים הפעילים זינק אף הוא ועומד על 6,952 חולים, ומספר המונשמים עומד כעת על 12 חולים הזקוקים למכונת הנשמה מתוך 66 חולים במצב קשה המאושפזים בבתי החולים. שני חולים נפטרו ביממה האחרונה ומספר הנפטרים נקבע הבוקר על 6,450.

שיעור התוצאות החיוביות מסך הבדיקות הכולל עלה ל-1.71%. בתוך כך, מאז החל מבצע החיסונים בישראל, עד כה התחסנו לנגיף הקורונה 5,744,309 בני אדם. מתוכם, 5,235,498 בני אדם התחסנו במנה השנייה.

 

קורונה עמית סגל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד