י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ההבטחות מול ההפרות

מתקפה משולבת ומפתיעה: העיתונאים הסרוגים נגד נפתלי בנט

מספר עיתונאים מהמגזר הדתי לאומי יוצאים בימים אלו במתקפה משולבת נגד מפלגת ימינה ונפתלי בנט, בעקבות בקשת הממשלה לדחות את פינוי הכפר הלא-חוקי חאן אל אחמר, למרות פסיקת בג"צ. עמית סגל, עקיבא נוביק ואבישי גרינצייג מזכירים לבנט את הבטחות העבר שלו

מתקפה משולבת ומפתיעה: העיתונאים הסרוגים נגד נפתלי בנט
נפתלי בנט והעיתונאים סגל, נוביק וגרינצייג צילום: צלמי פלאש 90

מספר עיתונאים מהמגזר הדתי לאומי יוצאים בימים אלו במתקפה משולבת נגד מפלגת ימינה והעומד בראשה, נפתלי בנט, בעקבות בקשת הממשלה לדחות את פינוי הכפר הלא-חוקי חאן אל אחמר, למרות פסיקת בג"צ כבר ב-2018.

המתקפה של הפרשן הבכיר עמית סגל, עיתונאי 'כאן 11' עקיבא נוביק וכתב המשפט של 'גלובס' אבישי גרינצייג - בולטת מאוד, לאור העובדה כי הללו, אנשי תקשורת המזוהים עם הימין, לא הצטרפו למקהלת תומכי בנימין נתניהו הלא-אובייקטיבית שמהללת את ראש הממשלה לשעבר ותוקפת בחריפות את נפתלי בנט, ללא קשר לעובדות או אירועים שהתרחשו.

בכל זאת, לאחר הפרסומים על כך שממשלת בנט-לפיד מבקשת לדחות את פינוי המאחז הערבי הלא-חוקי – הם בחרו כן לתקוף את ראש הממשלה בנט, שב-2018, התחייב לפעול לפינוי המאחז. ראש הממשלה הנוכחי התייחס אז לדחיית פינוי הכפר על ידי נתניהו, שהיה אז ראש הממשלה, והצהיר כי מפלגתו תדאג כי המאחז הלא-חוקי יפונה.

"חאן אל אחמר יפונה", צייץ אז בנט. "מדובר בבנייה בלתי חוקית שהריסתה אושרה בבגצ. במדינת חוק אוכפים את החוק גם אם הקהילה הבינלאומית מתנגדת ומאיימת. מפלגת 'הבית היהודי' תוודא שאכן כך יקרה".

אבישי גרינצייג לעג על בנט, וכתב בחשבון הטוויטר שלו בצורה צינית: ‏"דיווח ראשוני - פינוי חאן אל אחמר זה 11 מעלות יותר ימינה מהממשלה הקודמת".

גרינצייג הגדיל לעשות ופתח שרשור עם סדרת ציטוטים של בכירי מפלגת ימינה, מהם עולה כי בכירי ימינה בחרו, במהלך השנים האחרונות, להתנגח בנתניהו באמצעות הבטחות, כי בשונה מתניהו - הם כן ידאגו לפינוי המאחז הלא-חוקי.

העיתונאי הסרוג עקיבא נוביק צייץ: "ברור שחאן אל אחמר זו סוגיה מנופחת שיצאה מכל פרופורציה. אבל מי שהפכו את הכפר הזה למבחן מנהיגות כדי להטריל את ראש הממשלה הקודם, ראוי שיסבירו עכשיו למה הם לא עומדים בו".

נוביק הוסיף: "זה כמובן בהנחה שזו הייתה הטרלה אז. אם זה באמת היה צורך בטחוני/מדיני/לאומי כשהבטיחו לפנות, אז מחובתם להסביר עכשיו מה השתנה".

הפרשן הבכיר עמית סגל כתב: "ימניות היא לא במבחן המצע, אלא במבחן המעשה ואילוצי השלטון. אם צעקת שנים נגד שמאלנות שלטון הליכוד, אך בהגיעך לשלטון לא סטית אפילו עשר מעלות ימינה - אז אינך יותר ימני וזה עוד במקרה הטוב. מצד שני מרצ ורע"מ ישמרו על בנט מימין".

"נ.ב. האוזר והנדל באיזור בלי קליטה? לא שמענו תגובה שלהם", הוסיף סגל בסרקסטיות.

סגל כתב גם: "פינוי חאן אל אחמר הוא בעיניי ממש לא המדד הבלעדי לימניות, וההתמקדות הזו בחור של הגרוש הצחיקה אותי בזמן אמת. אבל אם טענת שנים שחאן אל אחמר הוא המדד לימניות וההבדל בינך לבין נתניהו, וכעת אתה דוחה את הפינוי - מה זה אומר על הימניות שלך בעיניך?".

עמית סגל אף הקפיץ שרשור בטוויטר משנת 2019, בו התווכח צבי האוזר מ'תקווה חדשה' עם חבר הכנסת מהליכוד מיקי זוהר. צבי האוזר כתב אז, על רקע תמונה של נתניהו מחבק את חבר הכנסת מהרשימה המשותפת אחמד טיבי: "‏ביבי-טיבי זה לא רק תמונה בתערוכה. מסתבר שזו גם הקואליציה החדשה של ישראל. תסתכלו בתמונה של צלם הכנסת יצחק הררי: ככה נראה מקרוב 'ימין חזק' שחייב חסינות בכל מחיר".

מיקי זוהר הגיב אז להאוזר: "‏‎היי צבי, אתה גם מאמין למה שכתבת?".

צבי האוזר הגיב בחזרה לזוהר: "‏‎אכן. ויש לי חשד סביר שההימנעות מפינוי חאן אל אחמר היא חלק מהעיסקה עם הסיעות הערביות ותמורה לתמיכתן בפיזור הכנסת ובבחירת המבקר".

כזכור, אתמול דווח כי "ממשלת השינוי" מבקשת לדחות את פינוי הכפר הלא-חוקי חאן אל אחמר, למרות פסיקת בג"צ, כפי שעשה בנימין נתניהו בתקופת כהונתו.

ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד, שיגר מכתב למזכיר הממשלה שלום שלמה, מטעם הממשלה ובו ביקש כי ידחה את פינוי הכפר הבדואי חאן אל אחמר, עד לבחינת ההשלכות המדיניות שיש בפינוי המאחז, הלא חוקי, שאושר ככזה לפי בית המשפט העליון.

מאז 2018, ניתן לפנות את חאן אל חאמר, על פי פסיקת בית המשפט העליון. אלא שנתניהו, למרות הבטחותיו והצהרותיו, לא פינה, ועל כך ספג ביקורות חריפות, לא פעם, מצד חברי הכנסת של 'תקווה חדשה' ו'ימינה' בבחירות האחרונות.

לכן, ככל הנראה, דווקא יאיר לפיד היה זה שנשלח לשגר את המכתב למזכיר הממשלה, ולא ראש הממשלה או אחרים ממפלגות הימין.

נפתלי בנט חאן אל אחמר עיתונאים מתקפה עמית סגל עקיבא נוביק אבישי גרינצייג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד