י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
סערה בגביע גלידה

מימין ומשמאל קוראים להחרים את חברת הגלידות: "לא נשתוק"

בעקבות הודעת חברת הגלידות בן & ג'ריס, כי לא תמכור את מוצריה בשטחים - בישראל מגיבים ושר החוץ יאיר לפיד מודיע שיקרא למדינות בארה"ב להחרים את החברה: "אני מתכונן ללכת אחת אחת" | ראשי מועצות ביו"ש: "צעד פופוליסטי וחשוך שמקורו בראיה צרה"

מימין ומשמאל קוראים להחרים את חברת הגלידות: "לא נשתוק"
גלידות של בן & גריס צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חברת הגלידות האמריקנית בן & ג'ריס מעוררת סערה בישראל בשעות האחרונות, לאחר שזו הודיעה היום (שני) כי תפסיק למכור את מוצריה בשטחי יהודה ושומרון. ההחלטה באה ככל הנראה, בעקבות האשמות כלפיה במבצע 'שומר החומות' שהיא משתפת פעולה עם ישראל. פוליטיקאים מימין ומשמאל מגנים את ההחלטה וחלקם אף קוראים להחרים את רשת הגלידות העולמית. 

"‏גלידות יש הרבה, מדינה - יש לנו רק אחת", מסר ראש הממשלה נפתלי בנט והוסיף; "בן אנד ג'ריס החליטה למתג את עצמה כגלידה אנטי-ישראלית. זו החלטה שגויה מוסרית ואני מאמין שתתברר גם כשגויה עסקית".

"החרם על ישראל- דמוקרטיה מוקפת איי טרור - משקף אובדן דרך מוחלט. החרם לא עובד ולא יעבוד ונילחם בו בכל הכח", הוסיף.

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, ראש הממשלה לשעבר ויו"ר סיעת 'הליכוד' צייץ לאחר ההחלטה וכתב: "עכשיו אנחנו הישראלים נדע איזה גלידה לא לקנות".

הגלידות של בן & ג'ריס. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90. 

''ההחלטה של בן אנד ג'ריס היא כניעה מבישה לאנטישמיות, ל-BDS, לכל מה שרע בשיח האנטי ישראלי והאנטי יהודי", הודיע שר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד, לאחר הכרזת החברה. "אנחנו לא נשתוק להם".

"ליותר משלושים מדינות בארה"ב יש חוקים נגד כניעה ל-BDS שעברו בשנים האחרונות. אני מתכונן ללכת אחת אחת ולדרוש מהם להפעיל את החוקים האלה נגד בן אנד ג'ריס מפני שהם לא יתייחסו אלינו בצורה כזאת בלי להיתקל במענה", הוסיף.

במועצת יש"ע תקפו: "מקווים שחברת 'בן אנד ג'ריז' תחזור בה מההחלטה המפלה הזאת, אשר מביאה רוח רעה. בימי הקיץ החמים אנחנו ממליצים לאכול גלידות ישראליות טעימות ומתוקות, שלא כוללות פיטורי מאות עובדים ישראלים".

"'והגלידה שלכם לא עולה בקנה אחד עם הטעם שלנו", שרת הפנים איילת שקד התייחסה לחרם של חברת הגלידות, וציינה בציניות כי הטעם של הגלידה לא לטעמה, "נסתדר בלעדיכם".

"החלטה אומללה של גלידת בן אנד ג'ריז. מדובר בצעד פופוליסטי וחשוך שמקורו בראיה צרה שאינה מכירה את המציאות בשטח שבה ישראלים ופלסטינים משתפים פעולה במגוון רחב של תחומים", מסר ראש העיר אריאל אלי שבירו.

חבר הכנסת אבי מעוז מ'הציונות הדתית' הגיב ואמר: "קורא לציבור בישראל ולאוהבי ישראל בכל מקום באשר הם - להפסיק לרכוש את גלידת בן אנד ג'ריס. מי שמחרים את תושבי יהודה ושומרון יענה בחרם מצד כלל אזרחי המדינה, יהודי העולם ואוהבי ישראל".

מחברת 'יוניליוור ישראל' נמסר בתגובה: "אנו מודעים להחלטת בן אנד ג'ריס ומבקשים להבהיר כי ליוניליוור ישראל אין כל קשר למותג בן אנד ג'ריס בישראל, המנוהל על-ידי זכיין ומתחרה של יוניליוור בשוק הגלידות המקומי. ההחלטה של בן אנד ג׳ריס התקבלה על-ידי הדירקטוריון העצמאי של בן אנד ג'ריס העולמית".

עוד הוסיפו להבהיר: "יוניליוור ישראל גאה מאוד בהיסטוריה שלה בישראל ומחויבת לחלוטין לנוכחותה בארץ. החברה מעסיקה כ-2,000 עובדים במטה, במערך הלוגיסטי ובעיקר במפעלים שלנו בערד, עכו, צפת וחיפה - ורק בעשור האחרון השקיעה יוניליוור בפעילותה בישראל למעלה ממיליארד שקלים. החברה תמשיך להשקיע באנשיה, במותגיה ובעסקיה בארץ".

ממשרד החוץ הישראלי נמסר בתגובה להחלטת החרם של 'בן & ג'ריס' והודעת חברת 'יוניליוור': "ההחלטה של חברת B&J's היא החלטה שגויה ורעה. החלטת החברה היא כניעה ללחץ מתמשך ואגרסיבי מצד גורמים אנטי ישראלים קיצוניים. מדובר בשיתוף פעולה מרצון עם טרור כלכלי שמובל ע"י תנועת החרם, תנועה אנטי-ישראלית הצבועה בגוונים אנטישמים".

עוד נכתב בהודעת משרד החוץ: "זו החלטה מפלה ולא מוסרית המייחדת לרעה את ישראל, פוגעת בישראלים ופלסטינים כאחד, ונותנת רוח גבית לקבוצות קיצוניות וביריוניות. החלטה זו לא רק שאינה מקדמת את השלום ופתרון הסכסוך, אלא מחזקת את מתנגדי הפיוס בין העמים ואת הקוראים לחיסולה של מדינת ישראל".

"הודעתה של חברת Unilever, שהיא הבעלים של חברת B&J's, לא יכולה להסתיר את העובדה כי החברה בחרה לאפשר חרם לא מוסרי על ישראל. הסתמכות על סעיף בחוזה, במקום הבעת עמדה מוסרית חד משמעית כנגד תנועת החרם, היא בגדר העלמת עין מעוולה וניסיון התחמקות".

לסיום נכתב, "אנחנו קוראים ל- B&J's לחזור בה מההחלטה השגויה. אנחנו בטוחים כי ההחלטה תהדהד בקרב ידידיה הרבים של ישראל בעולם".

חרם על ישראל גלידות בן & ג'ריס יהודה ושומרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד