י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
המשפחות נלחמות

אסון הרכבל: מאבק על האפוטרופסות ליתום הישראלי בן ה-5

חודשיים אחרי אסון הרכבל באיטליה, שגבה את חייהם של 5 מבני משפחת בירן-פלג, פרץ בין המשפחות, אחת באיטליה ואחת בישראל, מאבק על האפוטרופסות על איתן בן ה-5, היחיד ששרד. המשפחה מישראל דורשת להחזר את הילד לישראל ויצאה למאבק תקשורתי

אסון הרכבל: מאבק על האפוטרופסות ליתום הישראלי בן ה-5
זירת אסון הרכבל באיטליה צילום: vigili dal fuoco

חודשיים אחרי אסון הרכבל באיטליה, שגבה את חייהם של 5 מבני משפחת בירן-פלג, פרץ בין המשפחות, אחת באיטליה ואחת בישראל, מאבק על האפוטרופסות, מי יגדל את איתן בירן בן ה-5, היחיד ששרד את התאונה שהחרידה את העולם.

בראיון ליעל אודם ב'חדשות 12' סיפרה היום (שני) גלי פלג, אחותה של טל ז"ל, אמו של איתן, מדוע הם פנו לתקשורת: "זה הדבר האחרון שיכלנו לעשות, דובר עם איה (דודה של הילד באיטליה) בהתחלה שהם יחזרו לארץ".

פלג, אחותה של הנפטרת, אמרה בראיון: "החלטנו לצאת למאבק ובאמת משתדלים שזה יהיה בצורה הכי נכונה ובטוחה בשביל איתן. בשביל המשפחה שלי חשוב לי להגיד שנילחם על איתן, אנחנו יודעים שהמקום שלו זה פה איתנו בארץ. הוא הדבר הכי חשוב לנו, הכי קרוב לאנשים שאיבדנו וזה כרגע החיים שלנו".

הילד איתן בירן. באדיבות המשפחה.

בתחילה לאחר האסון הכבד, האפוטרופסות על איתן ניתנה לדודתו של הילד באיטליה, איה, אך פלג הבהירה בראיון ל'חדשות 12': "חשוב לי להבהיר שזה ניתן לאיה, אבל זה ניתן באופן זמני. מה שהיה זה שאיה ניגשה לאבא שלי ואמרה שצריך להחליט על אפוטרופוס זמני כי אם לא המדינה תיקח אותו תחת חסותה וזה דבר שלא היה בא בחשבון".

"לצערי אנחנו לא מתקשרים בינינו", הוסיפה. "בהתחלה כשקרה האסון, דובר עם איה שהם באים לארץ. הם אמרו שזה עניין של כמה חודשים ושמבינים שהם לא מוצאים את מקומם באיטליה ושהם רוצים לחזור לארץ. בגלל זה קיבלנו את זה כי אם הוא פה בארץ זה לא משנה אצל מי הוא יגדל – העיקר שהוא פה, המקום שלו פה".

אמש התראיינה גלי פלג ואמרה: "כרגע לא קיבלנו תגובה מאיה, עשינו את זה כי ידענו שזה הדבר האחרון שאפשר לעשות", סיפרה גלי מדוע פנתה לתקשורת והוסיפה בדמעות: "אנחנו יכולים לראות את איתן רק פעמיים בשבוע ואני לא יכולה להסביר כמה זה קשה שאני יכולה לראות את אחיין שלי רק פעמיים בשבוע - סבא וסבתא שלו יכולים לראות אותו רק פעמיים בשבוע. אני לא יודעת מה ההליך הבא, יכול להיות שהיא תחליט שהדבר הנכון בשבילו זה שהוא לא יראה אותנו עד גיל 18. אני לא מתכוונת לתת לזה לקרות – אני לא מוותרת על האחיין שלי".

אסון הרכבל באיטליה איתן בירן אפוטרופוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד