י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
סמוטריץ' הוביל

לעיני המצלמות: האופוזיציה הטעתה את מזכירת הכנסת

בהצבעה על הקמת ועדת חקירה לטיפול בפשיעה בחברה הערבית, האופוזיציה הימנית שיכנעה את בן-גביר להצביע בעד - והוא אכן עשה כך | אלא כשהתברר שח"כית מ'מרצ' הגיעה להתנגד והכריעה את ההצבעה, ח"כים מהאופוזיציה עבדו על מזכירת הכנסת שבן-גביר לא הצביע כדי למנוע ממנו מבוכה

לעיני המצלמות: האופוזיציה הטעתה את מזכירת הכנסת
בצלאל סמוטריץ ואיתמר בן גביר צילום: פלאש 90

לאחר שהדיל בין גוש נתניהו ל'רשימה המשותפת' נחל כישלון בשבוע שעבר, הערב (שני) מתברר כי באופוזיציה הימנית עבדו על מזכירת הכנסת, כשהעלימו הצבעה של אחד מהח"כים כדי למנוע ממנו מבוכה שתירשם בהיסטוריה שלו.

בשבוע שעבר, סיכמו בגוש תומכי בנימין נתניהו עם 'הרשימה המשותפת' שהם יתמכו בחוק להקמת וועדת חקירה ממלכתית לפשיעה בחברה הערבית, ובתמורה ב'משותפת' יתנגדו לחוק הדיינים, שחשוב לגוש נתניהו.

החוק להקמת הוועדה נפל ברוב של שני ח"כים, וכעת מתברר כי ברגעים האחרונים של ההצבעה, לפי תיעוד שפרסם העיתונאי מיכאל שמש ב'כאן 11', חבר הכנסת דוד ביטן מ'הליכוד' שניהל את הישיבה כסגן יו"ר הכנסת שכנע ברגע האחרון את בן-גביר לתמוך בחוק, כדי להעבירו ולקיים את הדיל עם 'המשותפת'.

יו"ר 'עוצמה יהודית' הצביע לבסוף בעד, אלא שחברת הכנסת ג'ידא רינאווי זועבי מ'מרצ' הוזעקה למליאה כדי להתנגד והחוק נפל ברוב של 57 מול 54. לאחר מכן, מזכירת הכנסת ירדנה מלר-הורביץ טענה שהצבעתו של בן-גביר לא נרשמה, דבר שלא השפיע ממילא על תוצאות ההצבעה.

אלא שחבר הכנסת דוד ביטן התעקש שבן-גביר הצביע, כיוון שראה שכך עשה - אך מיד נראה יו"ר 'הציונות הדתית' בצלאל סמוטריץ' מגיע למקומו של ביטן כדי לשכנעו שיו"ר 'עוצמה יהודית' לא הצביע, וזאת כדי למנוע מבוכה לאחרון: "יותר טוב לי שתגיד שהוא לא היה", וביטן השתכנע.

יו"ר הישיבה חבר הכנסת דוד ביטן מסר בתגובה לכתבה: "אמרתי שח"כ בן גביר הצביע. מזכירת הכנסת אמרה שלא. אמרתי לה שתבדוק ואם היא מתעקשת אז לא, כי זה לא משנה את התוצאה". עם זאת ביטן עדיין מתעקש גם הערב שבן גביר הצביע בעד הקמת הוועדה לחקירת הפשיעה במגזר הערבי. לצד שישה עדי ראייה שמאשרים כי בן גביר הצביע בעד.

בצלאל סמוטריץ דוד ביטן איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד