י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מה שהתרחש מאחורי הקלעים

המו"מ החשאי הבשיל: נתניהו התמהמה – בנט יבצע?

ח'אן אל-אחמר: במסגרת משא ומתן מתמשך, חתמו התושבים כי הם מוכנים להתפנות מרצון - בתמורה לדרכון ישראלי. על פי המהלך, הם צפויים להתיישב בבקעת הקנאים, סמוך למצדה. הסמכות עברה בחודש שעבר ממשרד הביטחון למשרדו של ראש הממשלה ועל כן, המתווה יובא להכרעת ראש הממשלה בנט

המו"מ החשאי הבשיל: נתניהו התמהמה – בנט יבצע?
בנט בחאן אל אחמר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

במהלך השנה-שנתיים האחרונות התקיים משא ומתן חשאי בין נציגי התושבים במאחז הבלתי חוקי, ח'אן אל-אחמר, לבין נציגי הרשויות הרלוונטיות במדינה, שבמהלכו הסכימו התושבים להתפנות מהמקום ליישוב קבוע אחר – בתמורה לקבלת מעמד תושב קבע בישראל בדומה לערביי מזרח ירושלים. כך דיווח הערב (שני) עמית סגל בחדשות 12.

על פי הדיווח של סגל, במהלך המשא ומתן סיכמה המדינה עם הנציגות הרשמית של התושבים כי המאחז יפונה, ובתמורה לכך הם יועברו ליישוב קבע על יד מצדה במקום שנקרא "בקעת הקנאים" ויקבלו דרכון ישראלי.

המשא ומתן המתמשך לא הבשיל ונמשך לאורך שלוש ממשלות שקמו ונפלו. כל פעם היו בחירות, הסמכות בנושא עברה מאחד לשני – ובחודש שעבר שקמה הממשלה הסמכות עברה לבסוף ממשרד הביטחון למשרד ראש הממשלה. סגל מציין כי כעת, תפוח האדמה הלוהט הזה הונח לפתחו של נפתלי בנט – מי שהבטיח לכל אורך קמפיין הבחירות לפנות את ח'אן אל אחמר.

במהלך תקופת המשא ומתן, התמהמה ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו מלפנות את ח'אן אל-אחמר, זאת למרות החלטת בג"ץ שהתירה את הרס המבנים הלא חוקיים. החלטת בג"ץ התירה למעשה את הרס המבנים, אך לא את פינוי האנשים מהשטח. ככל הנראה כדי להימנע מפינוי אלים ומתמונות בכלי התקשורת העולמית של אנשים שמפונים מביתם.

חאן אל אחמר נפתלי בנט בנימין נתניהו משא ומתן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד