י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"חריג ביותר"

הגיע לקבל חיסון שלישי - וגילה שהוא פג תוקף; סובל מכאבים

מושתל כליה שהתלונן על כאבים בחזה אחרי שקיבל מנת חיסון נוספת, גילה כי עברו שבועיים מאז שפג תוקפו של החיסון | בקופה מגיבים: "המקרה הינו חריג ביותר ודווח מיידית למשרד הבריאות"

הגיע לקבל חיסון שלישי - וגילה שהוא פג תוקף; סובל מכאבים
חיסון לקורונה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

ניסים ויצמן, מושתל כליה שהתלונן על כאבים בחזה אחרי שקיבל מנת חיסון נוספת, גילה כי עברו שבועיים מאז שפג תוקפה. כך סיפר היום (שני) ויצמן בראיון ל'כאן 11'.

ויצמן סיפר כי מיד כששמע על הנחיצות שקיימת למדוכאי חיסון, להתחסן עם המנה השלישית של החיסון נגד נגיף הקורונה, הוא בדק עם רופאו האישי האם להתחסן במנה השלישית.

לדבריו, אחרי בדיקה סרולוגית, ולמרות שתי מנות חיסון שהוא קיבל – הוכח כי טרם נוצרו בו נוגדנים לנגיף. הוא הזמין תור לחיסון.

ויצמן סיפר כי בשעה 10:00 בבוקר, ביום שישי שחלף, הוא התחסן במנה השלישית, ובשעה 15:00 התקשר אליו מנהל חמ"ל קורונה של קופת חולים 'כללית' ועדכן אותו כי מנת החיסון שהוא קיבל הייתה פג תוקף בשבועיים. הוא מסר לו את המספר של הנייד האישי שלו ואמר לו להתקשר במהלך השבת במידה ויתעוררו בעיות קיצוניות.

המטופל סיפר כי במוצאי שבת הוא הרגיש כאבים באזור הלב. "הלכתי ביום ראשון לקופת חולים, ודיברתי עם הרופא שלי שהיה מעודכן על קבלת החיסון פג התוקף. הוא הורה לי ללכת לבדיקת אק"ג בקופת חולים התוצאות הועברו למנהל חמ"ל קורונה של 'כללית' והחליטו באותו רגע לפנות אותי לחדר המיון עם אמבולנס".

ויצמן אמר כי כעת טרם ברור האם הכאבים קשורים לקבלת החיסון פג התוקף. "עוד לא יודעים. עשו לי כל מיני בדיקות. עוד לא מוכח שום דבר", אמר ויצמן אך הוסיף כי הבחינו בבעיות סביב הלב שלא היו לו בעבר.

"הם אומרים שכנראה לא אמור להיות בעיה", אמר המטופל, שציין כי הנהלת חברת 'פייזר' לא התערבה בעניין, וכי לא היה תקדים למקרה הזה בעולם.

"עברנו גיהנום עם ההשתלה שלנו", אמר ויצמן, "ולסכן את הדבר הזה זה חלום הבלהות שלנו. אנחנו לא מחפשים הרפתקאות. מקווה שלא יהיה איזה משהו קיצוני, שלא ייגרם נזק ושנוכל לחיות עם זה בשלום".

תגובת קופת חולים 'כללית': "המקרה הינו חריג ביותר ודווח מיידית למשרד הבריאות. לאחר קבלת תשובה ממשה"ב נמסר למטופל שלא צפויה תופעת לוואי כלשהי והחשש העיקרי הינו שתיפגע יעילות המנה השלישית, דבר אשר ייבדק בהמשך".

"מנהל חמ"ל קורונה ממשיך לעמוד בקשר עם המטופל על מנת לעדכנו ולעקוב אחר מצבו", לשון תגובת קופת חולים 'כללית'.

חיסון לקורונה פג תוקף פייזר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד