ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
מכחישה בתוקף

סין מואשמת בהתקפת סייבר על שרתי מייקרוסופט

בריטניה, ארה"ב והאיחוד האירופי מאשימות את סין בביצוע מתקפת סייבר גדולה בתחילת השנה | האחרונה מכחישה מצידה את הדיווחים

סין מואשמת בהתקפת סייבר על שרתי מייקרוסופט
אילוסטרציה צילום: unsplash

הבריטים מאשימים גורמים סיניים הנתמכים על ידי המדינה שאחראים למתקפת סייבר נרחבת. גם האיחוד האירופי האשים את סין כי ההתקפה באה מ"שטחה". המשרד לביטחון המדינה הסיני (MSS) הואשם גם בפעילות ריגול רחבה יותר נגד מייקרוסופט.

סין הכחישה בעבר את ההאשמות בפריצות סייבר וטענה כי היא מתנגדת לכל צורות פשע הסייבר. גורמי מודיעין מערביים אומרים כי "היבטים של המקרה הזה הם חמורים יותר מכל מה שראו בעבר" כך דיווח ה-BBC. הבריטים הודיעו כי ההתקפה עשויה לאפשר ריגול רחב היקף, כולל רכישת מידע אישי וקניין רוחני.

המרכז הלאומי לאבטחת סייבר בבריטניה (NCSC) ייתן ייעוץ ליותר מ-70 ארגונים שנפגעו. "התקפת הסייבר על Microsoft Exchange Server על ידי קבוצות הנתמכות על ידי המדינה הסינית הייתה דפוס התנהגות פזיז אך מוכר", אמר שר החוץ של בריטניה, דומיניק ראב. "על ממשלת סין להפסיק את החבלה הסייברית השיטתית הזו והיא יכולה לצפות שהיא תישא בתוצאות ובאחריות אם היא לא תעשה זאת".

בהצהרה של הבית הלבן נאמר כי הם "מודאגים עמוקות מכך שסין טיפחה מיזם מודיעיני שכלל האקרים שמנהלים גם פעולות סייבר ללא סנקציות ברחבי העולם, כולל לרווח אישי שלהם". מיקרוסופט הודיעה על פרטי הפריצה בחודש מרץ, ואמרה כי האחראית לכך היא קבוצה המקושרת לסין בשם 'הפניום'. סין הכחישה את ההאשמות הללו.

סין מתקפת סייבר מייקרוסופט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד