י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מתיחות בצפון

 שעות לפני ביקורו הצפוי של רה"מ: רקטות נורו מלבנון לאזור הגליל

צה"ל תקף לפנות בוקר באמצעות כוחות ארטילריים בשטח לבנון, לאחר שרקטות נורו לעבר שורה של יישובים באזור הגליל | לוחמי ההגנה האווירית יירטו את אחת הרקטות והשנייה נפלה בשטח פתוח | הירי מגיע בצל ביקורו המתוכנן של ראש הממשלה נפתלי בנט באזור הגליל

ירי רקטות, ארכיון
ירי רקטות, ארכיון צילום: אבי רוקה, פלאש 90

התרעות צבע אדום נשמעו הלילה (בין שני לשלישי) בשורה של יישובים בגליל המערבי בשל רקטות שנורו משטח לבנון. לפי צה"ל, שתי רקטות נורו לשטח ישראל ואחת מהן יורטה על ידי לוחמי ההגנה האווירית. רקטה נוספה נפלה ככל הנראה בשטח פתוח. לא ידוע על נפגעים או עם נזק כתוצאה מהירי. לפי שעה השגרה נשמרת ביישובי הצפון ואין הנחיות מיוחדות לתושבים.

האזעקות נשמעו ביישובים נתיב השיירה, שייח' דנון, חניתה, יערה, כברי, מצובה, עבדון, ראש הנקרה, אדמית ושלומי. בתגובה לירי, כוחות ארטילריים של צה"ל תקפו לפנות בוקר בשטח לבנון. מצה"ל נמסר מדובר "בתגובה לשיגור הרקטות מלבנון לשטח ישראל מוקדם יותר הלילה".

הירי מגיע בצל ביקורו המתוכנן של ראש הממשלה נפתלי היום באזור הגליל. בנט צפוי להגיע לעיר מעלות תרשיחא יחד שר התקשורת יועז הנדל במטרה לחנוך את חיבור העיר לסיבים אופטיים. יצויין כי מדובר בפעם הראשונה שרקטות נורות מלבנון מאז נכנס בנט לתפקידו כראש ממשלה.

מוקדם יותר הלילה דיווחו כלי תקשורת רשמיים בסוריה על מתקפה ישראלית שכוונה נגד מטרות שככל הנראה מזוהות עם איראן וחיזבאללה. לפי הדיווחים, התקיפה בוצעה מהאוויר באזור מחוז חלב, דרומית לעיר. לא מן הנמנע כי הירי מגיע בתגובה לתקיפה המיוחסת לישראל.

נכון לשעה זו טרם ברור האם ישנם נפגעים בתקיפה ומהו הנזק שנגרם. סוכנות הידיעות הרשמית במדינה 'סאנא' טענה כי כל הטילים יורטו על ידי צבא סוריה. יחד עם זאת, יש לציין כי הדיווח על יירוט הטילים מגיע לאחר כל תקיפה, בעוד שגורמים שונים מדווחים לרוב על נזקים ונפגעים.

לטענת הסורים, מערכות ההגנה האוויריות הופעלו בשל "מטרות עוינות" שנכנסו למרחב הסורי לפי רשת 'אל-מיאדין', הידועה כמזוהה עם ארגון חיזבאללה, התקיפות בוצעו לעבר מכון מחקר מדעי ומפעל באזור חלב.

לבנון ירי רקטות נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד