י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
עמדות פרו רוסיות

חה"כ פנה לאוקראינה: "ליברמן מונע מאינטרסים צרים"

אמש קרא שר האוצר אביגדור ליברמן להגביל את כמות המתפללים הטסים לאומן מידי ר"ה, זאת בעקבות ההתפרצות בתחלואה, תוך התעלמות מוחלטת מהנעשה בנתב"ג בימים אלו | חה"כ ארבל שיגר אגרת לנשיא אוקראינה ובו התחנן שלא יישמע לדבריו של ליברמן

חה"כ פנה לאוקראינה: "ליברמן מונע מאינטרסים צרים"
אביגדור ליברמן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ח"כ משה ארבל שלח איגרת רשמית לנשיא אוקראינה מר ולדימיר זלנסקי לגבי הגעתם הצפויה של חסידים ומתפללים לאומן בראש השנה הקרוב ותקף את עמדתו של שר האוצר אביגדור ליברמן שקרא להגביל את נסיעת המתפללים לציון רבי נחמן: "שר האוצר איווט ליברמן מונע מאינטרסים צרים עסקיים ואישיים ולכן נוקט עמדות פרו רוסיות ואנטי אוקראיניות ולכן אבקש להתעלם מעמדתו ולבחון את הדברים בפרספקטיבה של זמן", כתב ח"כ משה ארבל.

ח״כ ארבל מסיעת ש"ס, ציין עוד כי "הממשלה הזו היא ממשלת מיעוט שלא זכתה לאמון של רוב חברי הכנסת ולכן מקווה כי היא לא תשרוד לאורך זמן. היחסים הדיפלומטיים הטובים בין המדינות כפי שהיו בעבר יימשכו אף בעתיד עם פירוק הממשלה הרעה הזו".

בסוף מכתבו קרא ח״כ ארבל לנשיא אוקראינה זלנסקי "לעשות כל שניתן למען חופש הדת ומתן אפשרות לעליה לקבר רבי נחמן באומן בראש השנה למחוסנים ומחלימים כפי שנהוג עד עתה ולא לפגוע בכבוד הלאומי של אוקראינה ובזכות לחופש הדת של מאמינים רבים".

להלן העתק האיגרת הרשמית בעברית:

לכבוד נשיא אוקראינה מר וולודימיר זלנסקי

הנדון: התייחסות לדברי שר האוצר הישראלי בנוגע לאומן

על פי פרסומים של כתבים פרלמנטריים בישראל, היום (ב) בישיבת הממשלה התבטא שר האוצר הישראלי מר איווט ליברמן כנגד נסיעת יהודים וישראלים לתפילה בעיר אומן באוקראינה בראש השנה שיחול בשבוע של החמישי בספטמבר הקרוב. זאת כאשר עוד באותו יום בו התבטא שר האוצר ליברמן נמל התעופה בתל אביב הוציא למעלה משלושים אלף נוסעים למדינות שונות. לעמדה זו הצטרף אף שר הבריאות מר ניצן הורוביץ.

כחבר כנסת הנמנה על המיעוט החרדי והדתי בישראל שזכויותיו נפגעות ונרמסות פעם אחר פעם ממדיניות הממשלה, אי אפשר שלא לדאוג מהגישה הזו המבקשת לפגוע בחופש הדת ואף לפגוע ביחסים החמים וההדוקים בין המדינות ישראל ואוקראינה.

אני שבתפקידי הקודם שימשתי ראש המטה של שר הפנים הרב אריה דרעי ואף הייתי בביקור ממלכתי יחד איתו בקייב יודע עד כמה יחסים אלו נבנו בהשקעה ובעמל רב.

אני חושש כי שר האוצר ליברמן מונע מאינטרסים צרים ועסקיים אישיים ולכן נוקט עמדות פרו רוסיות ואנטי אוקראיניות וקורא לכם להתעלם מעמדתו ולבחון את הדברים בפרספקטיבה של זמן. הממשלה הזו היא ממשלת מיעוט שלא זכתה לאמון של רוב חברי הכנסת ולכן תקוותי כי היא לא תשרוד לאורך זמן. היחסים הדיפלומטיים הטובים בין המדינות כפי שהיו בעבר יימשכו אף בעתיד עם פירוק הממשלה הרעה הזו.

אני קורא לכם לעשות כל שניתן למען חופש הדת ומתן אפשרות לעליה לקבר רבי נחמן באומן בראש השנה למחוסנים ומחלימים כפי שנהוג עד עתה ולא לפגוע באינטרס הלאומי של אוקראינה ובזכות לחופש הדת של מאמינים רבים.

בברכה, ח"כ משה ארבל.

אומן איבגדור ליברמן קורונה ולדימיר זלנסקי אוקראינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד