ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
יעמדו בהתחייבותם?

התירוץ של שקד לאי-פינוי המאחז: "תנו לנו כמה חודשים"

לאחר שאתמול שר החוץ לפיד ביקש, מטעם הממשלה, לדחות את פינוי המאחז הלא חוקי ח'אן אל-אחמר, שרת הפנים, שהתחייבה בבחירות לפנותו, ניסתה להסביר: "הממשלה קיימת חודש בלבד, היה לנו הרבה על הראש" | סירבה להבטיח אם יפנו: "נראה אם נצליח"

התירוץ של שקד לאי-פינוי המאחז: "תנו לנו כמה חודשים"
בנט בחאן אל אחמר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בעקבות הביקורות על הפרת התחייבותם, אתמול (שני) ניסתה שרת הפנים איילת שקד להסביר מדוע הממשלה דחתה את פינוי ח'אן אל אחמר, אותו במפלגתה הבטיחו לפנות.

שקד התייחסה למכתב ששיגר שר החוץ לפיד למזכיר הממשלה, ובו ביקש לדחות את פינוי הכפר הלא חוקי ח'אן לא אחמר, והסבירה שבעקבות העובדה שהיה לממשלה הרבה דברים אחרים להתעסק בהם, הם לא יכלו לפנות את הכפר, שאותו כבר ניתן לפנות מ-2018, בעקבות פסיקת בג"צ.

"הממשלה קיימת חודש בלבד, היה לנו הרבה על הראש", ניסתה להסביר בכירת 'ימינה' את אי פינוי הכפר, אחרי שכזכור מפלגתה התחייבה במערכת הבחירות לפנותו. "תנו לנו כמה חודשים ונראה אם נצליח לפתור את הבעיה הזאת".

"אני חושבת שצריך לפנות את המאחז הלא חוקי הזה. אנחנו מקבלים את פסיקת בג"ץ ואנחנו מתכוונים לקיים אותה, אני מקווה ורוצה שהמקום יפונה", הוסיפה ב'חדשות 13".

כאמור, אתמול ממשלת השינוי ביקשה לדחות את פינוי הכפר הלא-חוקי חאן אל אחמר, למרות פסיקת בג"צ, כפי שעשה בנימין נתניהו בתקופת כהונתו.

רה"מ החליפי יאיר לפיד, שיגר מכתב למזכיר הממשלה שלום שלמה, מטעם הממשלה ובו ביקש כי ידחה את פינוי הכפר הבדואי חאן אל אחמר, עד לבחינת ההשלכות המדיניות שיש בפינוי המאחז, הלא חוקי, שאושר ככזה לפי בית המשפט העליון.

מאז 2018, ניתן לפנות את חאן אל חאמר, על פי פסיקת בית המשפט העליון. אלא שנתניהו, למרות הבטחותיו והצהרותיו, לא פינה, ועל כך ספג ביקורות חריפות לא פעם מצד חברי הכנסת של 'תקווה חדשה' ו'ימינה' בבחירות האחרונות.

ככל הנראה, לכן לפיד הוא זה ששיגר את המכתב למזכיר הממשלה ולא ראש הממשלה או אחרים ממפלגות הימין. בנוסף, גם גוש נתניהו לא יכול לבקר את הבקשה של הממשלה, שכן גם הם לא פינו את הכפר כשהם היו בשלטון.

חאן אל אחמר פינוי בתים איילת שקד יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד