י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
עליית יהודים להר-הבית

הבהרת לשכת רה"מ בנט: "הביכה את ישראל"

לאחר שבלשכת ראש הממשלה הבהירו שבנט טעה כשאמר כי ליהודים יש חופש פולחן בהר-הבית, פקידים ישראלים סיפקו הסברים לעמיתיהם בארה"ב - ודיפלומטים אומרים שהאירוע היה מביך: "נאלצנו להסביר שמדובר בטעות" | גם לירדן ניתנו הסברים לאחר שדרשה

הבהרת לשכת רה"מ בנט: "הביכה את ישראל"
מתפללים מול מקום קודש הקדשים צילום: מטה ארגוני המקדש והר הבית

מלבד הביקורת מימין על הבהרתו בעניין עליית יהודים להר-הבית, הבוקר (שלישי) ראש הממשלה נפתלי בנט חוטף גם מהפקידים הישראלים ומהדיפלומטים, לאחר שאלו נאלצו לספק הסברים.

פקידים בישראל, לפי הדיווח ב'גל"צ', נאלצו לתת הסברים לפקידים בארצות הברית על הכרזתו של בנט כי ליהודים יש חופש פולחן בהר-הבית, דבר שהוא לא עדכן בו את ארה"ב, עד שהוא חזר בו בוקר לאחר מכן.

"האירוע הזה הביך את ישראל", סיפרו גורמים דיפלומטיים על הכרזתו של בנט כי יש ליהודים חופש פולחן בהר. "נאלצו להסביר שמדובר היה בטעות, ושאין שום שינוי במדיניות בישראלית".

מלבד ההסברים שניתנו לארצות הברית, במשרד החוץ הישראלי סיפקו גם הבהרות לירדן, השכנה ממזרח, לאחר שהאחרונים דרשו לקבל אותם.

כאמור, שלשום, בתשעה באב, מעל לאלף יהודים עלו להר-הבית, ולשכת רה"מ הוציאה הודעה, בה היא קוראת להמשיך להעלות להר, כשהיא מציינת שליהודים יש חופש פולחן. הדבר יצר מהומה, כשגם בעולם הערבי וגם המפלגות הערביות בישראל זעמו.

בתחילה, לשכת בנט הוציא הודעה שבה הם מבהירים שגם לערבים יש חופש פולחן, ואף מוציאים את ההודעה גם בשפה הערבית - אלא שבוקר לאחר מכן הם חוזרים בעצמם, ואומרים שטעו שאמרו שליהודים יש חופש פולחן.

נפתלי בנט דיפלומטים הר הבית ירדן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד