י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
ההפקרות חוגגת

יותר מ-36 אלף נוסעים עברו אמש בנתב"ג

למרות הקריאות של ראש הממשלה נפתלי בנט ומנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש להימנע מיציאה לחו"ל, גם אתמול נמל התעופה בן גוריון היה שוקק ברבבות נוסעים

יותר מ-36 אלף נוסעים עברו אמש בנתב"ג
אכיפת קורונה בנתב"ג צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

על פי נתוני רשות שדות התעופה אתמול עברו בנתב"ג יותר מ-36 אלף איש, כאשר היעדים המרכזיים הם ארה"ב, טורקיה, יוון וקפריסין. למרות ההיערכות המיוחדת בנתב"ג, בשל הצורך להציג את מסמכי הנסיעה והאישורים הנדרשים נוצרו גם אתמול לעתים תורים ארוכים. ברשות שדות התעופה ציינו כי לפני משבר הקורונה יותר מ-%70 מהנוסעים הגיעו לנתב"ג אחרי שעשו את הצ'ק אין באינטרנט. אך בשל ההנחיות להצגת המסמכים לדיילות, הליך הצ'ק אין לוקח פי שלושה זמן ונוצרים יותר תורים לדלפקי חברות התעופה. כך מדווח הבוקר העיתון 'מעריב'.

כיום המדינות שאליהן הטיסה אסורה ויש צורך בקבלת אישור ועדת חריגים הן ארגנטינה, ברזיל, דרום אפריקה, הודו, מקסיקו, רוסיה, בלארוס ואוזבקיסטן. מיום שישי הטיסות ייאסרו גם לספרד ולקירגיזסטן. המדינות שהשבים מהן חייבים בבידוד למשך שבוע הן איחוד האמירויות, איי סיישל, אקוודור, אתיופיה, בוליביה, גואטמלה, הונדורס, זימבבואה, זמביה, נמיביה, פרגוואי, צ'ילה, קולומביה, קוסטה ריקה וטוניסיה. מיום שישי יתווספו מדינות נוספות שהשבים מהן מחויבים בבידוד של שבוע: בריטניה, קפריסין, טורקיה, גיאורגיה, אוגנדה, מיאנמר איי פיג'י, פנמה, קמבודיה, קניה וליבריה.

במשרד הבריאות שוקלים להוסיף בימים הקרובים מדינות נוספות לרשימה, בהתאם למצב התחלואה. כמו כן, נשקלת האפשרות להטיל בהמשך על כל החוזרים לישראל גם ממדינות ירוקות, לשהות בבידוד של שבוע ולעשות בדיקה נוספת ביום השביעי.

נתב"ג קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד