י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
רצף של פרשיות שחיתות

גזר דין למקורבו של ליברמן שניסה לסחוט שוחד

בית המשפט המחוזי-מרכז גזר היום על אלכס ויז'ניצר, המנכ"ל לשעבר של החברה הממשלתית נתיבי ישראל ומקורבו של שר האוצר אביגדור ליברמן, עונש של שנתיים מאסר בפועל, מאסר על תנאי וקנס בגובה 850,000 ש"ח, זאת לאחר שהורשע בעבירת בקשת שוחד כשדרש מעד המדינה יואב סרנה, בעלי חברת אפשטיין, תשלום עבור העבודות שאפשטיין מקבלת מנת"י

גזר דין למקורבו של ליברמן שניסה לסחוט שוחד
אלכס ויז'ניצר עם נתניהו צילום: Yossi Zamir/Flash 90

בית המשפט המחוזי-מרכז גזר היום (שלישי) על אלכס ויז'ניצר, המנכ"ל לשעבר של החברה הממשלתית נתיבי ישראל ומקורבו של שר האוצר אביגדור ליברמן, עונש של שנתיים מאסר בפועל, מאסר על תנאי וקנס בגובה 850,000 ש"ח, זאת לאחר שהורשע בעבירת בקשת שוחד.

במסגרת הסדר טיעון הכולל כתב אישום מתוקן והסכמה לעונש במהלך בחודש שעבר, הודה והורשע ויז'ניצר בעבירת בקשת שוחד. בכתב האישום המתוקן בו הודה, נטען כי בעת ששימש מנכ"ל נתיבי ישראל (נת"י), הייתה חברת ניהול הפרויקטים 'אפשטיין ובניו בע"מ' קשורה עם נת"י בחוזים לניהול פרויקטים, בשווי של עשרות מיליוני שקלים.

על פי כתב האישום, החל משנת 2005 ועד שנת 2009 פנה ויז'ניצר כמה פעמים ליואב סרנה, בעלי חברת אפשטיין, ואמר לו כי הוא מצפה ממנו לתשלום עבור העבודות שאפשטיין מקבלת מנת"י, שכן, הוא וסרנה "שותפים" וסרנה "חייב לו". ויז'ניצר אמר לסרנה מספר פעמים כי אם לא יענה לדרישות השוחד שלו הוא יביא לפגיעה בחברת אפשטיין.

בשנת 2010 ויז'ינצר הזמין את סרנה לפגישה בבית קפה בה נכח אדי זלינגר המקורב לויז'ניצר. בפגישה אמר ויז'ניצר לסרנה כי זו העת להסדיר את "חובו" ודרש להעביר אליו את כספי השוחד באמצעות זלינגר. בשל חששו של סרנה כי ויז'ניצר יביא לפגיעה ממשית בחברת אפשטיין, תאמו סרנה וזלינגר מנגנון להעברת 100,000 ש"ח לידיו של ויז'ניצר, וסרנה אף העביר צ'ק על סך זה לידיו של זלינגר. בסמוך לאחר מכן התחרט זלינגר והודיע כי הוא מסרב לקחת חלק במהלך.

מהמחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה נמסר: "העונש שגזר היום בית המשפט על ויז'ניצר משקף את החומרה הרבה המיוחסת כיום למעשיהם של עובדי ציבור בישראל הדורשים שוחד, זאת אף במקרים שהשוחד לא מגיע בסופו של דבר לידיהם. בעת קביעת העונש הביא בית המשפט את העובדה שויז'ינצר לקח אחריות על מעשיו, בחר להודות בכתב האישום ולא לנהל משפט, וכן את גילו הלא צעיר ומצבו הרפואי. אנו מברכים על גזר הדין".

כתב האישום עליו נותן כעת ויז'ינצר את הדין הוא חלק מפרשת 618, אשר מכונה "פרשת נתיבי ישראל" - פרשת שחיתות רחבת היקף שנחקרה בעיקרה ע"י חוקרי יחידת יאל"כ של להב 433 ובה הגישה המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה שלושה עשר כתבי אישום. הציר המרכזי של הפרשה סובב סביב עבירות שחיתות שבוצעו בחברה הממשלתית במשך כעשור, על ידי מנהלים ועובדים בה, וכן על ידי ספקים חיצוניים בהם מנהלי פרויקטים, קבלנים ונותני שירות אחרים.

התיק נוהל על ידי צוות פרקליטים מטעם המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, בהנחיית עו"ד ד"ר מאור אבן חן, סגן מנהל המחלקה, וחברים בו עורכי הדין קרן שמיר-עוז, ערן זלר, יוראי מצלאוי וניר ויינטרוב.

ויז'ניצר צפוי להתחיל את תקופת המעצר ב-10.10.21.

 

אלכס ויז'ניצר אביגדור ליברמן נתיבי ישראל שוחד גזר דין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד