י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מה הסיבה?

צרות לשקד: היועמ"ש הורה לבחון את המינוי במשרדה

לאחר שהתברר שקיים צו הריסה נגד ביתו, היועץ המשפטי לממשלה הורה לנציבות המדינה לבחון מחדש את מינוי יאיר הירש - המנכ"ל החדש של משרד הפנים, משרדה של איילת שקד | משרד הפנים: "הירש הבהיר שהוא לא הכיר את קיומו של צו ההריסה" | שקד: "שמחה שהוא גר בישוב"

צרות לשקד: היועמ"ש הורה לבחון את המינוי במשרדה
משרד הפנים צילום: Nati Shohat/Flash90

אחרי שהנציבות טענה שלביתו הוצא רק צו להפסקת עבודות, היום (שלישי) הורה היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לבחון מחדש את מינוי יאיר הירש, למנכ"ל משרד הפנים.

מנדלבליט הורה לנציבות המדינה לבחון את המינוי של הירש, לאחר שב'ארץ' פורסם שלביתו, הנמצא במאחז קידה ביהודה ושומרון, יש צו הריסה ולא צו להפסקת עבודות, שנחשב לחמור יותר. הירש טען שהוא לא מכיר צו כזה.

צו הפסקת עבודות, הוא צו שניתן למבנים או לעבודות בנייה לא חוקיות, שלאחריו מקבל הצו צריך להוכיח לוועדה שהעבודה נעשתה בהיתר ובאישור - והוועדה אכן התכנסה, והחליטה להטיל צו הריסה לביתו של הירש.

ממשרד הפנים נמסר בתגובה: "יאיר הירש הבהיר שהוא לא הכיר את קיומו של צו ההריסה משנת 2008. הפניות בעניין נבדקות על ידי הגורמים המוסמכים".

משרת הפנים איילת שקד נמסר בתגובה: "מדובר על אדמות מדינה ועל יישוב שהוא בדרך להסדרה. כמי שפועלת שנים רבות להסדרת ההתיישבות ביהודה ושומרון, השרה שקד שמחה שמנכ"ל המשרד שלה גר ביישוב קידה".

ממשרד המשפטים נמסר: "לאחר קבלת הפניות שנשלחו והמידע שהובא בהן, עמדת היועץ המשפטי לממשלה היתה כי יש מקום שוועדת המינויים בנציבות שירות המדינה תבחן אם יש במידע שהתברר בינתיים, יחד עם התייחסות המנכ"ל, כדי להשפיע על החלטתה ביחס למינוי".

איילת שקד משרד הפנים אביחי מנדלבליט חקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד