ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
הלב נקרע

המונים נרתמו למען משפחת גואטה אחר הטרגדיה הנוראית שפקדה אותם

הרב שי גואטה היה אברך שעסק בתורה באופן מופלא למרות הקשיים הרבים. לאחר יסורים הוא נפטר למגינת לב כשהוא מותיר אחריו שורה של יתומים המבכים מרה את לכתו של אביהם האהוב • המונים נרתמו למען האלמנה והיתומים

המונים נרתמו למען משפחת גואטה אחר הטרגדיה הנוראית שפקדה אותם
הרב גואטה זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

בתמונה כזו, במחזה שכזה - קשה להביט. יושבת לה אלמנה שבורה ורצוצה, אישה לא מבוגרת שרק עד לפני ימים אחדים הייתה מאושרת עלי אדמות, אך כעת היא יושבת בסלון הבית החשוך משהו, מסביבה יושבים ילדיה והיא מבכה במר ליבה את לכתו של בעלה.

לחצו כאן וסייעו למשפחה האומללה>>

מסכת יסורים קשה עברה על הרב שי משה גואטה ז''ל, במשך למעלה מחמש עשרה שנים מאז נישואיו הוא שקע בעולמה של תורה, משעות הבוקר המוקדמות ועד שעות הערב המאוחרות ספון הוא היה בין כותלי בית המדרש כשהוא יגע בסוגיות הש''ס והפוסקים.

החובות שרבצו על כתפיו לא מנעו ממנו לעשות את הדבר שהוא הכי אהב - לשבת וללמוד. הימים היו ימים קשים, בעלי החובות ישבו על צווארו, לא נתנו לו מנוח, והוא כיהודי מאמין עשה את ההשתדלות המעטה שנותרה לו והחל לעסוק במספר דברים בכדי לפרנס את בני ביתו שהגיעו כמעט לפת לחם.

אבל אז, כשהמשפחה כולה ניצבת בספינה הרעועה בלב ים הוא הסתלק לבית עולמו, מותיר אחריו שורה של יתומים שבורים ורצוצים המבכים יומם ולילה את לכתו של אביהם. את לכתו של אבא שהם כל כך אהבו, כל כך חיבבו.

אבא. אבא שלהם, אבא שתמיד היה שם לצידם, הלך ואיננו. והם, יתומים קטנים שבורים ורצוצים מתאספים סביב האמא, המשענת האחרונה שלהם, והיא בלית ברירה, ממש כי באו מים עד נפש משירה מבט אל המצלמות ובוכה. בוכה ומתחננת.

היא בוכה על מר נפשה, בוכה על בעלה האהוב שהלך ואיננו, בוכה על הילדים הרכים בהם תינוק קטן שהיא צריכה לגדל לבד, ממש לבד. ובעיקר מתחננת, מבקשת מאיתנו שנבוא לעזרתה ונעזור לה עם החובות הכבדים שמאיימים להטביע אותה בגל של ייאוש.

בנה הבכור עתיד לחגוג את יום הבר מצווה שלו, למשפחה אין כלום, לא אבא שיעמוד לצידם, ולא פרוטה שחוקה לפרנס את בני המשפחה. האמא מתחננת ומבקשת שניתן לה כתף, שנעזור ונסייע, ולנו? לנו אסור להחריש, אנחנו חייבים להירתם למשימה, כעת.

לחצו כאן וסייעו למשפחה האומללה>>

ילדים יתומים קופת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד