י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
סערת ההחרמה

בעלי הרשת ל'בחדרי': "נדלל את המוצרים שלהם"

לרשת 'מורטון וויליאמס', יש 15 חנויות בניו יורק ואחת בניו ג'רזי, ואמש הודיעה הרשת כי לא תקדם את גלידות בן & ג'ריס בסניפיה, בגלל החרם על מכירת המוצר בהתנחלויות

בעלי הרשת ל'בחדרי': "נדלל את המוצרים שלהם"
אחד מסניפי הרשת צילום: רשת 'מורטון וויליאמס'

רשת המרכולים 'מורטון וויליאמס' מניו יורק החליטה לדלל את גלידת בן & ג'ריס לאחר שהמותג הפופולרי נקט צד בסכסוך הישראלי פלסטיני. לאחר ישיבת דירקטוריון ביום שני, רשת הסופרמרקטים החליטה להפחית ב-70 אחוזים את מוצרי בן & ג'ריס שהיא מוכרת ב-16 החנויות שלה בניו יורק.

חברי הדירקטוריון של רשת הסופרמרקטים 'מורטון וויליאמס', החליטו להפסיק את קידום הגלידה בפרסומים השבועיים שלה ולהוריד את בן & ג'ריס למיקומים הכי פחות רצויים בפריזרים, כך אמר אחד הבעלים אבי קנר, ל'ניו יורק פוסט'. "תוכל למצוא את המוצר, אך תצטרך לחפש אותו" ציין קנר.

ל'מורטון וויליאמס', יש 15 חנויות בניו יורק ואחת בניו ג'רזי, וכאמור הרשת הודיעה אמש (שני) כי היא לא תקדם את בן & ג'ריס, בגלל שהחברה התערבה בסכסוך הישראלי פלסטיני.

החברה שבסיסה בוורמונט, לא תחדש את ההסכם עם זכיין ישראלי שמפיץ את המוצר בישראל מאז 1987. יצרנית הגלידה הבהירה שהיא לא יוצאת מישראל לגמרי, שם תמשיך למכור גלידה "בהסדר אחר". אבל מועצת המנהלים של 'מורטון וויליאמס' לא התרשמה מכך, והחליטה לדלל את בן & ג'ריס.

אבי קנר, אחד מבעלי הרשת, אומר ל'בחדרי חרדים', כי "הרשת שלנו 'מורטון וויליאמס' מצמצמת באופן דרסטי את המוצרים של בן & ג'ריס ומבטלים לחלוטין את כל הפעילות לקידום מכירות. פעולה זו ננקטת בתגובה לחרם על קהילות יהודיות העומדות במרכז סכסוך טריטוריאלי בישראל, כולל הרובע היהודי בירושלים - המאוכלס בידי יהודים למעלה מ -3,000 שנה".

בנוסף אומר אבי, ",הם הודיעו על החלטתם לסגור את המפעל בדרום ישראל, דלא נמצא במה שמכונה "השטחים הכבושים", כמעט 600,000 יהודים חיי לאורך קו שביתת הנשק מ-1949, בעיקר באזורים שיישארו תחת שלטון ישראל אפילו עם פתרון של שתי מדינות".

אבי הבעלים המשותף של 'מורטון וויליאמס', ציין כי "מבין כל המקומות בעולם להחרים, בן & ג'ריס בחרה דווקא את האומה היהודית, (יש עוד מקומות בעולם עם סכסוך על טריטוריה) אנו פונים לקמעונאים ומפיצים גדולים אחרים בתקווה שהם ילכו בעקבותינו".

'מורטון וויליאמס' הוא עסק משפחתי, והם החליטו לא להוציא מהרשת את המותג לחלוטין, כדי לא להרחיק לקוחות, כך אמר קנר ל'ניו יורק פוסט'. אך החברה מקווה שהחרם החלקי ישלח "מסר חזק" לבן & ג'ריס.

בן & ג'ריס הוקמה בשנת 1978 על ידי בן כהן וג'רי גרינפילד, החברה נמכרה ליוניליוור העולמית בשנת 2000 בעסקה יוצאת דופן שממשיכה לתת ליצרנית הגלידה שליטה על שלמותה ומדיניותה.

מטעם הזכיין הישראלי נמסר לתקשורת, כי "‏‎בן & ג'ריס ישראל הינו גוף עצמאי המייצר בישראל ומעסיק כ-200 עובדים בקרית מלאכי. אנחנו לא מקבלים את הדרישה של יוניליוור ובן & ג'ריס העולמית - ולכן הם לא רוצים להאריך לנו את הזיכיון. אסור שהצרכן הישראלי יעניש את המפעל הישראלי שהוא עצמאי ומעסיק מאות אנשים בדרום הארץ".

עוד נמסר מהזכיין הישראלי: "אנחנו ממשיכים למכור בכל ישראל, ולא ניכנע ללחץ ולחרם של יוניליוור ובן & ג'ריס העולמית. גלידה היא לא חלק מהפוליטיקה. אנו קוראים לישראלים להמשיך לקנות את התוצרת הישראלית המפרנסת מאות עובדים באזור הדרום".

בן & ג'ריס חרם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד