י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
סערת החרם

מנכ"ל בן & ג'ריס ל'בחדרי': "חרדים מבינים בגלידה טובה"

מנכ"ל בן אנד ג'ריס ישראל, אבי זינגר, שוחח היום עם 'בחדרי חרדים' והתייחס להחלטת חברת בן אנד ג'ריס העולמית שלא למכור יותר את הגלידות שלה "בשטחים הפלסטיניים הכבושים" ושלא לחדש את הרישיון עם הזכיין הישראלי. זינגר הודה לח"כים שבאו לעזור וביקש מממשלת ישראל לעמוד לצדו

מנכ"ל בן & ג'ריס ל'בחדרי': "חרדים מבינים בגלידה טובה"
Ben & Jerry's צילום: פלאש90

מנכ"ל בן אנד ג'ריס ישראל, אבי זינגר, שוחח היום עם 'בחדרי חרדים' והתייחס להחלטת חברת בן אנד ג'ריס העולמית שלא למכור יותר את הגלידות שלה "בשטחים הפלסטיניים הכבושים" ושלא לחדש את הרישיון עם הזכיין הישראלי. זינגר הודה לח"כים שבאו לעזור וביקש מממשלת ישראל לעמוד לצידו.

מנכ"ל בן אנד ג'ריס ישראל, אבי זינגר, שוחח היום (שלישי) עם 'בחדרי חרדים' והתייחס להחלטת חברת בן אנד ג'ריס העולמית שלא למכור יותר את הגלידות שלה "בשטחים הפלסטיניים הכבושים" ושלא לחדש את הרישיון עם הזכיין הישראלי.

זינגר אמר ל'בחדרי חרדים' כי קהל הצרכנים החרדים מהווה נתח נכבד מקהל הלקוחות של החברה, מה שמקנה לו השפעה עצומה על הצלחת המאבק. "חרדים מבינים מה זה גלידה טובה, כל אחד יכול להשפיע במאבק", התבטא זינגר.

המנכ"ל אמר כי הוא לא ציפה שההתנגדות שלו להחרים את שטחי יהודה ושומרון, תביא להחלטה כזאת. "לא חשבתי שזה מה שיקרה", הוא הודה, אך הבהיר כי גם אם היה יודע שזה יגיע למצב הזה הוא לא היה נוהג אחרת: "מבחינה חוקית, עזוב עכשיו את הדעות, אסור לי 'לא למכור'. יש חוקים נגד אפליה".

עובדי בן אנד ג'ריס בישראל/ צילום: מתוך הטוויטר של בן אנד ג'ריס

זינגר הסביר כי ההתנגדות שלו לא נובעת מעמדות פוליטיות ימניות: "אנחנו כאן בישראל ולא יכולים להחרים חלק גדול מהאוכלוסייה. זה לא מגיע מעמדה ימנית. בכלל לא. לא קשור, לא פוליטיקה ולא ימני. אנחנו כאן בחברה עם הרבה עובדים, כל אחד עם הדעות שלו. אנחנו חיים כאן בתוך עמנו".

הוא הביע הערכה לחבר הכנסת משה ארבל מש"ס שהגיע היום למפעל כדי לתמוך במאבק: "משה ארבל מש"ס הגיע היום למפעל. 'אני בא לתמוך בכם. אני בא לקנות גלידה מכם', ארבל אמר לנו".

הוא ציין כי גם חברי הכנסת שמחה רוטמן ממפלגת 'הציונות הדתית' ורון כץ מ'יש עתיד' הגיעו למפעל כדי לתמוך בהם. "אנחנו מעריכים את כל מי שמגיע להביע תמיכה", אמר זינגר.

ח"כ משה ארבל במפעל החברה

"כעת אנחנו מבקשים שכולם יבינו כאן שצריכים לקנות הרבה גלידות, כי אנחנו לא אלה שמחרימים. אנשים טועים", הבהיר המנכ"ל.

הוא אמר כי הוא מצפה שמדינת ישראל תצא למלחמה ושהיא תדאג שישנו את ההחלטה המקוממת. לדבריו, משרד החוץ ומשרד הכלכלה נלחמים חזק עבור הצלחת המאבק.

שאלנו את זינגר האם הסערה לא הביאה, בעקיפין, יחסי ציבור טובים לחברה. "אנחנו לא צריכים עכשיו יחסי ציבור טובים - אני מחפש שכולם יבינו את המצב, שצריכים לתמוך בנו ולא להחרים אותנו", זינגר ענה.

זינגר, שהתגורר מספר שנים בארה"ב וחזר לארץ לפני כ-30, אמר על הסיכויים להצלחת המאבק נגד הנהלת החברה בחו"ל: "אני חושב שאם ממשלת ישראל תפעיל לחץ, ואם הקהילה היהודית, החרדית והלא-חרדית, יפעילו לחץ - לא יהיה אפשר להתעלם מזה".

ח"כ רון כץ בביקור תמיכה במפעל של החברה בישראל/ צילום: מתוך הטוויטר של רון כץ

כזכור, אתמול, לאחר החלטת הנהלת 'בן אנד ג'ריס' העולמית – קראו הרבה אנשי ציבור להחרים את הגלידה של החברה, אך מטעם הזכיין הישראלי נמסר כי "‏‎בן & ג'ריס ישראל הינו גוף עצמאי המייצר בישראל ומעסיק כ-200 עובדים בקרית מלאכי. אנחנו לא מקבלים את הדרישה של יוניליוור ובן & ג'ריס העולמית - ולכן הם לא רוצים להאריך לנו את הזיכיון. אסור שהצרכן הישראלי יעניש את המפעל הישראלי שהוא עצמאי ומעסיק מאות אנשים בדרום הארץ".

עוד נמסר מהזכיין הישראלי: "אנחנו ממשיכים למכור בכל ישראל, ולא ניכנע ללחץ ולחרם של יוניליוור ובן & ג'ריס העולמית. גלידה היא לא חלק מהפוליטיקה. אנו קוראים לישראלים להמשיך לקנות את התוצרת הישראלית המפרנסת מאות עובדים באזור הדרום".

היום (שלישי) הודה החברה בישראל לעמידתו של העם לצד המאבק נגד האנטישמיות: "תודה לכם! מאז שעות הבוקר חל גידול משמעותי ברכישת הגלידות שלנו - למעלה מ-21% מיום רגיל. אל תפסיקו! - חייבים להפעיל לחץ באמצעות כל האמצעים הדרושים על תאגיד יוניליוור, בעלי בן אנד ג'ריס העולמית, בכדי להפוך את הקערה על פיה. אנו קוראים לכולם לעמוד איתן לצדנו ולצד מאות העובדים הישראלים שעלולים להיפגע מלחצי ה-BDS העולמיים. כמו שהיה אתמול, כך גם היום - נמשיך למכור בכל ישראל ולכל הישראלים".

ח"כ רון כץ מ'יש עתיד' אמר ל'בחדרי חרדים: "הגעתי לאחר שלמדתי את פרטי האירוע ועל מנת לתמוך בזכיין הישראלי מר אבי זינגר שנקלע למאבק בין חברת בן אנד ג'ריס העולמית שנכנעה לתנועת ה-BDS והחליטה באופן חד צדדי להפסיק את מכירת המוצר במקומות מסוימים במדינה. חשוב לחדד, הזכיין הישראלי מעסיק 160 עובדים וזה הזמן לתמוך בו ולהתגייס למאבק ב-BDS", דברי ח"כ כץ.

מיוניליוור ישראל נמסר בתגובה: "אנו מודעים להחלטת בן אנד ג'ריס ומבקשים להבהיר: ליוניליוור ישראל אין כל קשר למותג בן אנד ג'ריס בישראל, המנוהל על ידי זכיין ומתחרה של יוניליוור בשוק הגלידות המקומי. ההחלטה של בן אנד ג׳ריס התקבלה על ידי הדירקטוריון העצמאי של בן אנד ג'ריס העולמית. יוניליוור ישראל גאה מאוד בהיסטוריה שלה בישראל ומחויבת לחלוטין לנוכחותה בארץ. החברה מעסיקה כ-2000 עובדים במטה, במערך הלוגיסטי, ובעיקר במפעלים שלנו בערד, עכו, צפת וחיפה ורק בעשור האחרון השקיעה יוניליוור בפעילותה בישראל למעלה ממיליארד שקלים. החברה תמשיך להשקיע באנשיה, במותגיה ובעסקיה בארץ".

בן & ג'ריס BDS חרם חרם נגד ישראל יהודה ושומרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד