י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
פרשת ההטעיה

יו"ר הכנסת נגד סגנו דוד ביטן: "נעשה כאן מעשה חמור מאוד"

לאחר הטעיית המזכירה אמש, יו"ר הכנסת מיקי לוי השעה את חבר הכנסת דוד ביטן מתפקידו כסגן יו"ר הכנסת, ולעת עתה הוא לא ינהל את ישבות המליאה "נעשה כאן מעשה חמור מאוד, לא נעבור עליו לסדר היום"

יו"ר הכנסת נגד סגנו דוד ביטן: "נעשה כאן מעשה חמור מאוד"
דוד ביטן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אמש (שני) בהצבעה על הקמת ועדת חקירה לטיפול בפשיעה בחברה הערבית, האופוזיציה הימנית שכנעה את חבר הכנסת איתמר בן-גביר להצביע בעד - והוא אכן עשה כך, אלא כשהתברר שח"כית מ'מרצ' הגיעה להתנגד והכריעה את ההצבעה, נראה מיד יו"ר 'הציונות הדתית' בצלאל סמוטריץ' מגיע למקומו של ביטן כדי לשכנעו שיו"ר 'עוצמה יהודית' לא הצביע, וזאת כדי למנוע מבוכה לאחרון: "יותר טוב לי שתגיד שהוא לא היה", וביטן השתכנע.

הערב פורסם ב'כאן 11' כי יו"ר הכנסת מיקי לוי השעה את חבר הכנסת דוד ביטן מתפקידו כסגן יו"ר הכנסת, ולעת עתה הוא לא ינהל את ישבות המליאה.

על פי הדיווח, יו"ר הכנסת הגדיר בשיחות סגורות את האירוע: "נעשה כאן מעשה חמור מאוד, לא נעבור עליו לסדר היום" ובנוסף לכך הוא מתכוון לפנות לייעוץ המשפטי של הכנסת על מנת לבחון את ההתרחשות.

כזכור, בשבוע שעבר, סיכמו בגוש תומכי בנימין נתניהו עם 'הרשימה המשותפת' שהם יתמכו בחוק להקמת וועדת חקירה ממלכתית לפשיעה בחברה הערבית, ובתמורה ב'משותפת' יתנגדו לחוק הדיינים, שחשוב לגוש נתניהו.

החוק להקמת הוועדה נפל ברוב של שני ח"כים, ולפי תיעוד שפרסם אמש עיתונאי 'כאן 11', מיכאל שמש, חבר הכנסת דוד ביטן מ'הליכוד' שניהל את הישיבה כסגן יו"ר הכנסת שכנע ברגע האחרון את בן-גביר לתמוך בחוק, כדי להעבירו ולקיים את הדיל עם 'המשותפת'.

יו"ר 'עוצמה יהודית' הצביע לבסוף בעד, אלא שחברת הכנסת ג'ידא רינאווי זועבי מ'מרצ' הוזעקה למליאה כדי להתנגד והחוק נפל ברוב של 57 מול 54. לאחר מכן, מזכירת הכנסת ירדנה מלר-הורביץ טענה שהצבעתו של בן-גביר לא נרשמה, דבר שלא השפיע ממילא על תוצאות ההצבעה.

אלא שחבר הכנסת דוד ביטן התעקש שבן-גביר הצביע, כיוון שראה שכך עשה - אך מיד נראה יו"ר 'הציונות הדתית' בצלאל סמוטריץ' מגיע למקומו של ביטן כדי לשכנעו שיו"ר 'עוצמה יהודית' לא הצביע, וזאת כדי למנוע מבוכה לאחרון: "יותר טוב לי שתגיד שהוא לא היה", וביטן השתכנע.

 

דוד ביטן יושב ראש הכנסת מיקי לוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד