י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מחקר חדש

מטורף: מעל ארבעה מיליון הודים מתו מקורונה

מחקר חדש גילה כי הקורונה גרמה לארבעה מיליון מקרי מוות בהודו, בניגוד למספר - 415,000 שפרסמה בממשלה. הודו היא אחת המדינות הבודדות ללא אומדן אמיתי של מקרי מוות במהלך המגפה

 מטורף: מעל ארבעה מיליון הודים מתו מקורונה
אילוסטרציה צילום: unsplash

חוקרים בהודו גילו כי מקרי מוות מנגיף הקורונה נאמדים בטווח שבין 3.4 מיליון ל-4.7 מיליון, נתון גבוה פי עשרה ממספר ההרוגים הרשמי שפרסמה ממשלת הודו - כ-415,000 קורבנות. נתון גבוה בהרבה מהערכות אחרות של אפידמיולוגים, שטענו כי מקרי מוות מקורונה בהודו היו גבוהים פי חמישה עד שבעה.

"לא כל מקרי המוות הללו נגרמו מקורונה וההערכה של מספר המתים בפועל על ידי המחלה בלתי אפשרית לדעת", כך אמר ארווינד סוברמניאן, היועץ הכלכלי הראשי של הודו ואחד ממחברי המחקר.

למרות שהנתונים על מספר הנופלים במגפה היו לוקים בחסר, החוקרים בדקו את הנתונים על שיעורי ההדבקה והתבססו על סקרים ובדיקות כדי לקבל אומדן של מקרי מוות.

הם לקחו את מספרי ההידבקויות בהודו ויישמו הערכות ממחקרים בינלאומיים לגבי הסבירות למוות לאחר זיהום בנגיף הקורונה. מהנתונים עולה כי ארבעה מיליון בני אדם מתו במגפה בהודו, על פי ד"ר סוברמניאן, אחת המסקנות עשויה להיות ש"הודו לא הייתה חריגה מבחינת התמותה, ואינה שונה ממדינות בעלות גודל דומה".

החוקרים - כולל ג'סטין סנדפור מהמרכז לפיתוח גלובלי, ואבישק אנאנד, מאוניברסיטת הרווארד, אמרו כי נראה שהגל הראשון בשנה שעברה היה קטלני יותר ממה שרבים חשבו. לטענתם, התמותה נראתה פחות משום שהיא נפרסה בזמן גדול יותר ועל שטח גדול יותר ברחבי הודו הגדולה המונה מעל מיליארד תושבים.

ככל הנראה, מקרי המוות האמיתיים הם כמה מיליונים, ולא מאות אלפים, מה שהופך ללא ספק את הטרגדיה האנושית הגרועה ביותר בהודו.

הודו קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד