י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
האיומים יתגברו

עיתונאית איראנית שכמעט נחטפה: "אשמח לבקר בישראל"

בצל האיומים על חייה וניסיון החטיפה שלה שסוכל, עיתונאית איראנית שחיה בארצות הברית הביעה משאלה להגיע לביקור בישראל למרות שהיא מודעת כי התבטאות זו תגביר את האיומים על חייה

עיתונאית איראנית שכמעט נחטפה: "אשמח לבקר בישראל"
אילוסטרציה צילום: unsplash

עיתונאי איראנית - אמריקנית שאיראן ניסתה לחטוף מאדמת ארה"ב בשנה שעברה, קראה לממשל ביידן להעניש את טהרן, והתריעה כי ניסיון החטיפה הוא הדוגמה האחרונה מדוע המשטר בטהרן לא צריך להיות שותף לכל הסכם גרעיני. היא גם הביעה משאלה לבקר בישראל.

מסיה אלינג'אד, תושבת ברוקלין אמרה כי תשמח לבקר בישראל, "אני בטוחה שאמירה זו תוביל לאיומים רבים יותר עלי ועל משפחתי, אבל מישהו צריך לנקוט צעד, לשבור את הטאבו הזה ולדבר נגד השנאה הזו שמפיץ המשטר", כך אמרה לאתר Times of Israel.

הראיון התקיים יומיים לאחר שתובעים פדרליים חשפו את תכנון החטיפה שלה בגינה הואשמו חמישה פעילים איראנים.

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', על פי כתב האישום שהוגש לבית משפט פדרלי בניו יורק, קציני ביון איראניים בשנת 2018 ניסו לאלץ את קרובי משפחתה של אלינג'אד באיראן לפתות אותה להגיע למדינה שלישית, שם היא היתה אמורה להיעצר ולהיחטף לאיראן כדי להיכלא. כשזה לא הצליח, הם שכרו חוקרים פרטיים בארה"ב שיעקבו אחריה בשנתיים האחרונות. הסוכנים האיראנים בדקו דרכים אפשריות להעביר אותה מארצות הברית, כולל שכירת סירת מנוע צבאית שתיקח אותה ממנהטן, כך על פי כתב האישום.

"כל סיפור החטיפה הזה הוא אתגר של הרפובליקה האסלאמית לממשלת ארה"ב", אמרה לאתר Times of Israel, והוסיפה כי טהרן צופה מקרוב לראות כיצד מגיב ממשל ביידן. "אם הם שותקים, זה אות לאיראן, והם ינסו לחטוף עוד אזרחים על אדמת אמריקה".

אחיה נעצר באיראן ונשאר בכלא עקב הפעילות שלה נגד המשטר, ואמה מתמודדת עם לחץ מצד רשויות הרפובליקה האיסלאמית. "ניסיתי להישאר חזקים, אך יחד עם זאת אני מודאגת מהמשפחה שלי שהם כמו בני ערובה בידי הרפובליקה האיסלאמית", אמרה.

היא אמרה כי הממשלה אינה מייצגת את רוב האיראנים, "שאינם רואים את ארה"ב וישראל כאויב".

ביקור בישראל עיתונאית איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד