י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הרפורמה בכשרות

ב'יתד' תוקפים את רבני הציונות הדתית באופן אישי "מידם נבקשנה"

הודעתו אמש של השר לשירותי דת חה"כ מתן כהנא כי יביא למהפך בכל נושא הכשרות בארץ גוררת הבוקר מאמר חריג בצורה יוצאת דופן בחריפותו שמתפרסם בביטאון 'דגל', בו בוחר כותב המאמר להטיל את האשמה על רבניה הבכירים של הציונות הדתית: "שתיקה כהודאה"

ב'יתד' תוקפים את רבני הציונות הדתית באופן אישי "מידם נבקשנה"
אילוסטרציה צילום: פלאש 90

עיתון 'יתד נאמן' במתקפה חריפה הבוקר נגד רבני הציונות הדתית. "רפורמות הגיור שהכהניסט הכוחני מתכנן לתת לכל רב עיר לגייר" כותב העיתון על שר הדתות מתן כהנא, בנוסף תוקף העיתון באופן אישי את רבני הציונות הדתית.

"מול הרס הדת והרס הצביון היהודי אי אפשר שלא להפנות זרקור לנושא צדדי, אך כל כך מרכזי" נכתב במאמר. רבני הציונות הדתית "רבני תורת הארץ הטובה" מכנה העיתון את הרבנים הדתיים, כמו את הרב שמואל אליהו, והרב חיים דרוקמן, והרב אריה שטרן, ועוד מספר רבנים חשובים כולם מהציונות הדתית. המאמר מצטט את הרבנים שלכאורה חתמו על מכתב בו הם כתבו "זאת הממשלה בישראל ויש כמובן לקבל את הוראותיה בכל התחומים, אלא אם כן יהיו הוראותיה מנוגדות לתורה, יש לשתף פעולה עם כל ממלא תפקיד בממשלה כשמדובר בטובת מדינת ישראל ובהתקדמותה בכל תחומיה".

עוד כותב העיתון בזעם רב "השתיקה מהמקומות האלה מול איל הברזל המנתץ, היא כהודאה, הסיבה שהשר מנסה לקדם רבנים ודיינים מהמגזר שלהם, אינה יכולה להיות סיבה לאלם, השתיקה הזאת רועמת הם ערבו לממשלת הערב רב, מידם נבקשנה".

הזעם של יתד נאמן שהתפרץ במאמר, מגיע לאחר שאתמול במסגרת הרפורמה שהציג השר כהנא, יוקמו גופי כשרות פרטיים ולמעשה יסגרו את מערך הכשרות של הרבנות הראשית, הרבנות הראשית אמנם תקבע קריטריונים, אך לא יהיה לה סמכות לבטל כשרויות, מה שיסייע לדוגמה למסעדות מחללות שבת לשמור על תעודת הכשרות.

במועצת הרבנות הסבירו כי ה"רפורמה" כביכול תביא "לפתיחת בזאר של גופים בעלי אינטרסים עסקיים שיעניקו כשרות ומתן אפשרות לכל מאכער להעניק כשרות כשהתוצאה היא אחת, הרס וחורבן הכשרות".

עוד תקפו במרומז את השר כהנא באומרם כי "זוהי חלק ממגמה כללית של מלחמה בשירותי הדת שמטרתה הסופית היא ביטול זהותה היהודית של מדינת ישראל", כשהם מבהירים כי "הרבנות הראשית וכלל רבני ישראל יעמדו בפרץ ויפעלו לבלימת היוזמה המסוכנת, העם בישראל המקפיד ברובו על כשרות כהלכה מצביע ברגליים ונותן אמון מלא ברבנות הראשית, לפיכך יוזמות מסוכנות אלה דינן להתבטל".

יתד נאמן מתן כהנא הציונות הדתית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 33 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד