ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
רפורמת השר כהנא

הציונות הדתית: נתייעץ עם רבנים מהמגזר

בוקר שלאחר שהחלטת השר כהנא רפורמה בשוק הכשרות, הבוקר מפלגת 'הציונות הדתית' מתייחסת למהלך, ומודיעה שתתייעץ עם רבניה כיצד לגבש דרכי פעולה: "להתמודדות עם הנזקים" | בנוסף ביקרו את החלטתו: "עוסק בפירוק מערכת הכשרות הממלכתית בישראל"

הציונות הדתית: נתייעץ עם רבנים מהמגזר
בצלאל סמוטריץ' צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

לאחר ששר הדתות הכריז שהוא פותח לתחרות את שוק הכשרות, הבוקר (רביעי) במפלגת 'הציונות הדתית' מתייחסים לעניין, ומבקרים את מפלגתו של כהנא.

במפלגתו של סמוטריץ' אומרים שהם יתייעצו עם רבנים מהציונות הדתית, ויחשבו כיצד לפעול עם הנזקים, שמן הסתם יקרו, לטענתם, בעקבות רפורמת השר כהנא. יחד עם זאת, הם מדגישים שמערכת הכשרות כן צריכה תיקונים, אך הדבר צריך להגיע עם התייעצות עם רבנים.

"הרפורמה שהוצגה אמש עסוקה בפירוק מערכת הכשרות הממלכתית בישראל שהיא אחד מהביטויים להיותה של מדינת ישראל מדינה יהודית", מסרו במפלגה בוקר אחרי החלטתו של כהנא. "לא מתקנים בשבירה".

ב'הציונות הדתית' המשיכו: "שינויים ותיקונים בנושא חשוב ומורכב כל כך חייבים להיעשות תוך התייעצות והסכמה עם הרבנות הראשית ועם גדולי הרבנים, מה שלא נעשה ולא יכול היה להיעשות בסדר זמנים קצר כל כך".

"מערכת הכשרות הממלכתית במדינת ישראל זקוקה לתיקונים. לכן חברי הכנסת של הציונות הדתית הגישו בכנסות הקודמות מספר חוקים יסודיים לתיקון המערכת", הבהירו.

"בימים הקרובים נתייעץ עם רבני הציונות הדתית ונגבש דרכי פעולה", מסרו במפלגתו של סמוטריץ' והמשיכו, "להתמודדות עם הנזקים שהשר כהנא והממשלה מאימים ליצור בשירותי הדת ובזהות היהודית של מדינת ישראל".

"הציונית הדתית תמשיך לשאת בגאון את היהדות הממלכתית במדינת ישראל ותתקן את הדורש תיקון לא בשבירה אלא בחיזוק של הרבנות הראשית ושירותי הדת הממלכתיים", סיכמו.

הציונות הדתית כשרות מתן כהנא רבנים הרבנות הראשית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד