י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
באמצעות מל"טים

להתמודד עם החום הכבד: הגשם המלאכותי של דובאי

במטרה להיאבק בחום הכבד במדינה, באיחוד האמירויות יצרו גשם מלאכותי בדובאי באמצעות מל"טים שעפים לעננים ומשחררים מטענים חשמליים | תיעוד

להתמודד עם החום הכבד: הגשם המלאכותי של דובאי
דובאי צילום: unsplash

מל"טים פיזרו עננים על ידי מטען חשמלי כדי לייצר גשמים בדובאי וזאת במטרה להילחם בחום הנורא. המהלך הגיע לאחר שאיחוד האמירויות הערביות יצרה גשם משלה באמצעות מל"טים שעפים לעננים ומשחררים מטענים חשמליים כדי לנצח את החום הלוהט שעומד על כ-42 מעלות צלזיוס.

הגשם נוצר באמצעות טכנולוגיה מיוחדת שנמצאת במל"ט, המעניקה לעננים חשמל ומייצרת משקעים. איחוד האמירויות הערביות היא אחת המדינות הצחיחות ביותר על פני כדור הארץ, והיא מקווה שהטכניקה תוכל לסייע בהגדלת הגשמים השנתיים הדלים שלה.

קטעי וידיאו שפורסמו על ידי המרכז הלאומי למטאורולוגיה של איחוד האמירויות הערביות מראים גשמים דמויי מונסון ברחבי המדינה שיוצרים יריעת גשם בכבישים המהירים.

מפלים נראים גם בצד הכבישים כאשר נהגים ברכבי שטח נאבקים לנווט בגשם השוטף למרות שהמדינה נמצאת באמצע גל חום קיצי שבו הטמפרטורות זינקו מעל ארבעים מעלות, ויכולה גם להגיע לחמישים מעלות חום. מהמרכז נמסר כי המשקעים הועברו בטכניקה המכונה זריעת ענן, ומטרתה להגביר גשם.

איחוד האמירויות מדורגת בין עשרת המדינות היבשות ביותר בעולם עם גשמים ממוצעים של 78 מילימטרים, פי 15 פחות ממה שנופל בשנה ממוצעת בבריטניה. ה'דיילי מייל' הבריטי מדווח, כי הגשם נוצר באמצעות טכנולוגיית מל"ט במחקר שהובילו מומחים מאוניברסיטת רידינג בבריטניה.

פרופסור מארטן אמבאום, שעבד על הפרויקט המיוחד, אמר ל-BBC בתחילת השנה, כי באיחוד האמירויות יש מספיק עננים כדי ליצור תנאים המאפשרים גשמים. הטכנולוגיה משתמשת במל"ט כדי לשחרר מטענים חשמליים לעננים, מה שעוזר לטיפות המים להתמזג ולהידבק יחד כדי ליצור משקעים, "כמו שיער יבש למסרק".

"כשהטיפות יתמזגו וגדולות מספיק, הן ייפלו כגשם", אמר פרופסור אמבאום. החזאים של המדינה שיושבים באבו-דאבי, עוקבים אחר מכ"מי מזג האוויר כדי להודיע ​​לטייסים המטיסים מטוסי ממשל רשמיים מתי להמריא למשימות הגורמות לגשם.

מדענים רבים מטילים ספק אם יש לכך השפעה ניכרת על רמות הגשמים. עם זאת, אתרי סקי בקולורדו - ארה"ב משתמשים בשיטה כדי לגרום לשלג כבד יותר. בעבר נטען כי ברית המועצות לשעבר השתמשה בזריעת ענן כדי למנוע נפילה רדיואקטיבית מאסון הגרעיני בצ'רנוביל בשנת 1986 מלהגיע למוסקבה.

כדי לענות על צורכי המים, נקטה איחוד האמירויות בעיקר התפלה, תהליך הוצאת המלח ממי הים בכדי להפוך אותם לשימוש. מדינת המפרץ משתמשת ב-14 אחוז מהמים המותפלים בעולם והיא היצרנית השנייה בגודלה אחרי ערב הסעודית הסמוכה.

במדינה 33 מתקני התפלה שמספקים 42 אחוזים מצרכיה, על פי דו"ח של משרד איכות הסביבה ומים של איחוד האמירויות בשנת 2013. גשם המופעל באמצעות זריעת ענן הוא הרבה יותר זול ממים מותפלים, לדברי עומר אל-יעזדי, ראש המחקר באיחוד האמירויות בנושאי זריעת עננים. בשנת 2010, ארבעה ימים של גשם כבד שנגרם על ידי זריעת ענן, הביאו גשמים המקבילים לתפוקה של תשע שנים של מתקן להתפלה יחיד באבו דאבי, "זה מראה שיש כמות אדירה של מים שניתן להביא, זהו מקור שאי אפשר להתעלם ממנו," אמר.

דובאי איחוד האמירויות גשם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד